|
Sida 30 av 47
|
|
|---|---|
|
Johan: Jag tycker 320 känns något piggare uppe i fart, tex vid acceleration 130-160km/h. Mindre vikt och lägre luftmotstånd påverkar en del, dock upplevde jag aldrig X3 2.0d som trött utan "lagom". Har kört X3 2.0d med både sport och standardchassie och jag upplevde inte skillnaden som jättestor, åtminstone inte på den vägsträckan jag körde på. Standardchassiet räcker och passar i mitt tycke biltypen bättre men det är en smaksak. Oavsett så upplevde jag både sport/standardchassiet på X3 som bekvämare än min 320d M-sport med 18-tum (samma sportchassie som Dynamic). Utvecklingen går uppenbarligen framåt :-) Vad gäller vindkänslighet upplevde jag X3 som aningen mindre stabil än E91 i 130-150km/h, dock är det inte frågan om några större skillnader. En del X3 jag provat har haft en del visslande vindljud från förardörrens backspegel eller dörrstolpe som börjar kring 120km/h. Den senaste bilen jag testade häromveckan hade inte detta så det är nog en justeringsak. |
|
|
Tack för inputen Kristoffer. Har skickat en begäran om att få låna hem en bil en kväll. Skall bli intressant att testa. |
|
|
Får min bil i nästa vecka! Den är tydligen i Halmstad nu. Exakt 4 månader från beställning till leverans. Det blir riktigt kul. |
|
|
MirreT, Underbart, kom gärna med lite kommentarer sen. Jag har 2,5mån leveranstid på min, kommer v28, räknar dagar :-) |
|
|
MirreT; grattis! Prongs; nu sitter jag och suckar över livets orättvisor. Hade vår kommit på 2,5 månader hade vi haft den i februari! En klok kollega sa igår att "det är märkligt att bilfabrikanterna har plågat underleverantörerna till just-in-time-leveranser, med dryga böter om detaljerna kommer en timme för sent. Ändå kan de inte själva ange på några månader när när deras egen leverans kommer att ske..." Tänkvärt tycker jag! |
|
|
Tack Znabbe och Prongs! Får bilen nästa torsdag och återkommer med kommentarer då. Znabbe: Jag förstår att du är frustrerad men det måste bero på återförsäljaren på något sätt. |
|
|
Det är dieslarna det är lång leveranstid på som sagt. Sedan verkar m-sport prioriteras. |
|
| Är ni nöjda med era X3-or? Funderar lite på varför man väljer en X3 och inte en F11 när det är ungefär samma pengar. | |
|
Med känsla: Även om jag inte köpt någon X3 så hade jag valt den framför F11 av följande skäl. - För att man vill ha en SUV (f-låt SAV :-) - X-drive som standard till mindre motorer. Till F11 krävs i dagsläget 530d för x-drive. - Lättare insteg in och ur bilen, både fram och bak. Uppskattas av samtliga familjemedlemmar. - Skönt med överblick och att sitta lite upphöjt :-) - Lite högre markfrigång är aldrig fel vintertid, kul att kunna forcera snödrivor. - Troligen ett bättre andrahandsvärde om trenden med små SUVar håller i sig. - En fröjd att spänna fast barnstolar utan att knäcka ryggen. Men det hade varit spännande att läsa rapporter från de som fått X3 levererade och hur den är IRL i ett dagligt perspektiv. Hur är fjädringskomforten i X3 med 19-tummare för er som fått bilarna? |
|
| En annan fråga, är det någon som vet vilka däckdimension det sitter på 19" M-sport fälgarna fram/bak? | |
|
Acey, Fram: 8 1/2 J x 19 / runflat däck 245/45 R19 W Bak: 9 1/2 J x 19 / runflat däck 275/40 R19 W |
|
|
Prongs: Tack! Det var det jag trodde. Breda bakdäck. Nu har min bil fått status 112 och därmed "bekräftad" för produktion v22. Hoppas nu det tar 6 veckor istället för 10 över Atlanten. |
|
| Acey: Hur håller du koll på status, ringer säljaren eller finns det något annat sätt? | |
|
acey: Det är alltid skönt att få ett datum. Hoppas verkligen att det endast blir 6 veckors väntan. Det måste vara så här det känns att vara gravid och hoppas på att det inte ska gå över tiden:) minaxe; Jag bad min säljare att skicka ett mail varje dag om leveransstatus:) Skämt o sido jag tror det endast går att få fram status via intranet. För min del så ringde min säljare igår kväll och bekräftade att bilen nu hade kommit hem. Så i dag var jag förbi och tittade på pärlan och passade på att ta några foton:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Bilen hämtad, helt underbart! Allting var i perfekt skick och utrustningen stämde. Har bara tagit en kort tur, tar nog ett tag att vänja sig vid start/stop. Annars är allt på topp, mycket nytt att lära med Idriven osv. |
|
| Är det någon här inne som inte beställt diesel förutom mig? Ha ha | |
|
Minaxe: jag har haft relativt tät telefonkontakt med min säljare. Det är det enda sättet, åtminstone i Europa. I USA har man möjlighet att följa bilen online och även få se en video på när den byggs. Tyvärr inga sådana möjligheter i Europa. |
|
|
Kristoffer_L: Har provkört en 20dA med 19'' ganska många mil och hade samma funderingar som du men jag tyckte inte att det märktes att den hade 19'' (förutom på utsidan! :-)). Möjligen lite trögstyrd i låg fart men bilen saknade också servotronic (?) vilket kanske skulle ha gjort en skillnad. I övrigt kunde jag konstatera att HIFI-paketet är bra, jag känner inte att jag behöver lägga ytterligare pengar för att få värstingpaketet. Automatisk öppnare till bakluckan rekommenderas, den är tung tycker jag. Blev nog övertygad om behovet av backkamera. Fantastisk bil, min längtan efter min egen (som kommer senhöst, beställd i mars) blev om möjligt ännu starkare efter den längre provkörningen! |
|
|
Någon som vet var man kan provköra X3 35i? Bilia i Göteborg har ingen X3 för provkörning för närvarande. |
|
| Vet någon om snap-in adapter för Iphone 4 är på G och var man kan ladda ner mjukvara för ruttplanering i datorn för överföring till navigatorn? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.