|
Sida 3 av 47
|
|
|---|---|
| ...men snälla BMW, sluta leverera bilar utan xenon/corona... | |
|
Nu finns prislistan för nya X3 ute på nätet. Så nu kan man börja speca den nya pärlan. |
|
Verdi |
Länk? |
Verdi |
Hittade det. Länk |
Verdi |
Hmmm... En X3 2.0d med skinn, xenon, automat, komfortpaket osv hamnar runt 500' brutto. 379' i grundpris. Motsvarande X1 går på 334' och 320dT går på 326'. Skulle jag köpa nytt nu så skulle X3 ligga bäst till. Ser ut att vara betydligt mer bil än X1. 3-serien är på utgående och det skulle inte kännas så fräscht att köpa en ny sån nu. |
| Har jag drömt eller stämmer det att X3 även kommer med enbart bakhjulsdrift som man kan få på X1? | |
Verdi |
Såg inget om det på bmw.se iaf, men kanske. |
|
Inte så farligt ökning mot förra modellen. Men det lär vara svårare att få bra rabatt den första tiden. Härligt att navigationen börjar komma ner i pris. Och att USB och bluetooth har blivit ett mycket prisvärt paket. Fin bil och tankarna snurrar. Min X3 som bara går bättre och bättre och inte vill bli bortbytt... "BMW six appeal" |
|
|
Nu är en beställning lagd på nya X3:an;) Följande spec Alpinvit förstås med Tyg/Läder Pearlpoint Oyster/Svart klädsel 255 Sportläderratt 2VG Performance Control 3AC Dragkrok infällbar 423 Velourmattor 430 Automatiskt avbländbara inner och ytter-speglar 481 Sportstolar 522 Xenonljus 563 Belysningspaket 5AC Helljusassistent 676 HiFi Högtalarsystem 6NH Bluetooth förberedelse Tillverkas v46 och leverans v4 2011 (Reserverade en produktionsplats redan i maj) HÄRLIGT!!!! |
|
| Glömde: Det är en 2,0d | |
| grattis.. nu blir det en jobbig väntan.. verkar vara väldigt lång leveranstid men det är ju juletider och ny modell dessutom.. tror att nya x3:an blir en riktigt bra bil | |
|
Är det så lång leveranstid? Ska det ta 10 veckor från tillverkning till leverans? Då är det snart dags att beställa. Jag siktar på leverans i mars/april. Då bör jag alltså beställa om ca 2 månader. När jag tänker efter så var det ungefär samma leveranstid på den jag har nu. Grattis, förresten! "Worth waiting for" skulle jag tro :) "BMW six appeal" |
|
|
Den långa leveranstiden beror nog till en del på att nya X3:an tillverkas i USA, och därigenom tar det nog 1-2v längre tid för överskeppningen. Jag tror annars att leveranstiderna kommer att bli ännu längre, när väl den släpps på riktigt efter premiärvisningen i november. Ialla fall under det första halvåret. Nu har jag god tid på mig att sälja min nuvarande audi A4. Jag valde att behålla originalfälgarna. i konfigureringen Tänkte kränga på dubbdäck på dem (Inte runflat) och beställa saftigare sulor till sommaren. |
|
| Länk lite bilder från paris-salongen.. m-paketet ser bra ut även om jag kan tycka att det känns lite konstigt med ett sportpaket på en "terrängbil" | |
Verdi |
Det enkla svaret på det är att det inte är någon terrängbil. ;) |
| verdi: precis där av "terränbil" hehe.. lite mer bilder Länk inredningen ser riktigt påkostad och robust ut | |
Verdi |
Tycker den ser riktigt fräsch ut. Gillar X1 också men X3 känns betydligt lyxigare. Blir kanske en sån om nåt år... Vägrar ta ut en ny. Vårt tjänstebilstak är 10 basbelopp, dvs 428', efter rabatt. Dvs runt 480'-490' brutto... Det kanske går att klämma in en hyfsat utrustad 2.0d men det känns ändå inte riktigt värt det just nu. |
|
Med M-sport paket såg X3an riktigt snygg ut. Skulle lätt kunna tänka mig en sådan i framtiden. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Nu finns det även katalog (Pdf), onlinekatalog och tillbehörskatalog för nya X3:an på bmw.se. Man kan också bygga den via konfigurationen. Trevligt värre.. |
|
|
Har en produktionsplats för en X3 är dock lite osäker på vilken färg jag skall välja. Alpinvit var mitt första val men då bilen blir så mycket snyggare med M-sport paketet lutar det åt svart. Vad tycker ni, skall man vänta på M-sport paketet om bilen skall vara alpinvit eller blir den snygg även om den inte är hellackerad? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.