|
Sida 29 av 47
|
|
|---|---|
|
Yonaz: Förstår vad du menar men det gäller ju X3 också. Väljer du M-sport får du den nedlackad precis som med Q5 S-Line och XC60 R-design. Skippar man M-sport blir det svart plast på sidorna. Så där är det också två valmöjligheter. En liten fråga till de som fått sin X3 levererad utan uppgraderad Bluetooth - Ingår USB som standard eller krävs Bluetooth Prof för enbart USB? Ingen säljare jag talat med har kunnat ge ett rakt svar på detta utan det är olika bud... Jag var tidigare het på en X3 men det svalnade raskt i takt med leveransdatumet. Var förbi min lokala handlare nyligen och det verkar som acey är inne på finnas EVENTUELLT vissa luckor trots allt... Nu gäller stenhård stakeholder management på hemmabanan :-) |
|
|
Nu är det ett drygt halvår sedan jag läste på om utrustning men nog 17 ingår usb med den enklare blåtanden. Väljer du Komfort-paketet ingår både blåtanden och usb. acey: "fjärranslutet sim-läge" heter det på Nokia-språket. Tack för tipset. Handfree och musikströmning funkade innan och nu tror jag att även internet ska fungera. Angående m-paket och dylikt på X3 så tycker jag att det är som att klossa upp en M3 och montera ett älgräcke i fronten. Det passar liksom inte. Jag gillar mina däck i 60-profil. Men det är ju vad jag tycker...;) Det är väl en av de största fördelarna med X3. Den passar till så mycket och så många. "BMW six appeal" |
|
|
Kristoffer_L: Jo visst finns M-paketet för 50 lökar men med det så kommer även andra "pimp-detaljer" som åtminstone inte jag är så vidare värst intresserad av (särskilt inte på en 2,0D). Nej BMW borde försöka frångå yttre svart plast asap (är ganska övertygad om att det skulle skapa en merförsäljning) :) |
|
| Tillägg, glömde nämna att nästan ingen väljer Offroad paketet (svart plast mm) till en GLK numera och att 2:a handsvärdet på dem kommer sjunka snabbare... Även Tiguanen är ganska sällsynt med Track & Field... | |
|
Troligtvis har avsaknad av exempelvis automat, skinn eller komfortpaket betydligt större impact på några års sikt än icke-nedlack. Men det är som sagt bara en kvalificerad gissning från min sida. Och jag förstår vad du vill komma, det kommer alltid finnas de som kräver nedlack på en bil. Att nästan ingen väljer track/field resp offroad beror med största sannolikhet på att ffa Tiguanen till största del tas hem som färdigspecade kampanjbilar. Vet inte hur det är med dessa modeller men till ex Q5 är offroadpaketet snuskigt dyrt, ca 40-50kkr. Vilket troligen får de flesta ekonomichefer att se rött när tjänstesläden skall plockas ut. Vilken off-road modell tycker du ser mest modern exteriört sett och är helt nedlackad från fabrik i standardutförande? |
|
|
Vill man prompt ha nerlackat är det ju inga enorma pengar att lacka plasten i karossfärg. Mvh Kalle |
|
|
Tycker nog GLK är den SUV som ser bäst ut i standard när det gäller lacken men även Rav4 ser helt ok ut. Q5 som standard tycker jag har en acceptabel mängd svart plast - lite i nederkant på sidorna och i baken. Åtminstone inget i skärmarna. X1 ser ju för bedrövlig ut med all plast i fronten... |
|
|
YonazO, Min kompis tycker det är för mycket lack på min X3:a. Han ser det praktiska i att ha mycket plast som står emot smårepor och stötar utan att det ser skabbigt ut. Beror väl på om man oftare använder sin SUV på grusvägar och skogsbilvägar ibland. Så smaken är fortfarande delad, därför är valmöjligeten bra och jag tror inte värdet i andra hand kommer att ändras för mera nedlackat. |
|
|
Hej, Någon mer som provkört 35i motorn? Väldigt nyfiken, tack på förhand! |
|
|
Topt: finns alltid undantag :) Kan tycka att det är befogat med mycket svart plast på bilar som är ämnade för "offroad" körning eller som någon form av bruksbil för grövre ändamål men jag ser personligen inte att BMW riktar sig dit (till skillnad från tex Subaru, Nissan, Jeep mm mm). Visst är det bäst om man kan välja men som det är nu så måste man hosta upp 50 lökar för M-paket och på köpet få en massa blingbling som man kanske inte vill ha. Sätter en tjuga på att nästa generation (alt facelift) X1, X3 och X5 kommer ha mindre svart plast i standardutförande... Förövrigt glömde jag nämna RX450h tidigare (men den ligger tyvärr utanför min ekonomiska räckvidd). |
|
| Citerar första inlägget "det börjar närma sig". Fick just veta att leveransen flyttats från midsommar till v22 dvs Kristi Flygare. Ovanligt att det går på det hållet, men jag blir glad! | |
|
Grattis! Jag har fått bekräftad produktionsvecka 22. Det sades 20-22, och det blev nu 22. Det innebär 20 veckor från beställning till leverans. |
|
|
Själv hämtar jag min 1/6 kl. 9.30. På ett ungefär... :) Mvh Kalle |
|
| Acey, du valde automat va? Annars hade det blivit tidigare. Kalle, min säljare törs inte boka/lova längre Närke era sen flyttats runt mer än sex månader! Jag r avundsjuk! | |
|
Beställde min i november, så lite har man ju väntat nu... :) Mvh Kalle |
|
|
Jag kan bara konstatera att det var värt väntan :D Den känns väldigt tight och väl ihopskruvad. Men bakrutetorkaren "går åt fel håll" (den vilar åt höger) och vindrutetorkarna går inte att lyfta i viloläget. Vilket trams. Men i det stora hela är det petitesser. "BMW six appeal" |
|
|
Min bör också vara på G snart. Tror att bilarna kom till Göteborg i förra veckan så det borde inte vara långt borta. Skall ringa min säljare idag. Beställde också min i Nobember så väntan har varit lång... |
|
|
Följer diskussionen med stort intresse, börjar bli dags att fundera med tanke på de långa leveranstiderna. Har väl ca 12 månader kvar att köra med nuvarande bil. Är det någon som gått från 320d LCI till X3 2,0d och kommentera hur de skiljer sig åt komfortmässigt på framförallt motorväg i rask takt? Har Dynamic på nuvarande bil och den är klippstadig i fart, kommer att bli standardchassi på X3:an om det blir en sådan. |
|
| Znabbe: Yes, automat, nav pro och m-sport (som verkar påverka leveranstiderna på olika sätt lite beroende på vem man frågar). | |
|
Goda nyheter, hämtar bilen på Fredag kl 13! =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.