|
Sida 25 av 47
|
|
|---|---|
|
Acey, så var det ja.. Skulle du möjligen vara intresserad att skriva lite igen i ett förhoppningsvis intressant projekt? Har nämligen lite på gång. Tycker du skriver vettiga och nyanserade inlägg. Tänkte föst bara höra om du har lite tid i huvudtaget eller om det är blankt nej. Curiosa Ska beställa min X3 3.5i m-sport i veckan :-) |
|
|
Här är lite bilder på nya underverket. Jag säger bara grattis till er som är ägare till nya x3:an :) Länk Länk Länk / |
|
|
Topt, Riktigt fina bilder! Jag längtar efter min också, precis beställt en svart 3.5i med M-sport. |
|
|
Topt, Jätte fin bil! Samma färgkombination som min. |
|
|
Min kompis som är Subaruägare var enormt imponerad av bilen. Han var nästan knäckt över hur bra motor, växelåda och fjädring sammarbetar. Jag säger inte emot. Subaru har förvisso ingen diesel/automat men X3 an spelar i en annan liga. Jag hittar bara possitiva saker nu när jag har börjat köra. Jag har servotronic, ställbart chassi med performance control, rekomenderas! / |
|
| Snyggt färgval, jag har gjort nästan detsamma (Läder Nevada med beige underdel i interiören i stället, men också mineralsilver med X-line). Eftersom bilen "aldrig kommer" la jag till ställbart chassie till tidigare valda performance control, skönt att veta att det nog var rätt tänkt! Lycka till! | |
|
Härligt att se att de börjar levereras så smått. Jag fick beskedet av min handlare igår att vecka 16 fortfarande gäller. Finns inte bilen i hamnen i Halmstad redan så kommer den dit när som helst. "BMW six appeal" |
|
|
Sista ändringen i måndags var verkligen sista ändringen, i torsdags hade orderstatus blivit "röd" så nu är lillen i produktionsplaneringen. Så under resans gång har leveransdatum förändrats från; tidigt dec 2010 - april/maj -11 jan 2011 -> v46 -11 feb 2011 -> v48 - 11 mars -11 -> 27/7 - 11 april - 11 -> 25/6 -11 Om nu bara båten från USA kommer upp i planing så kanske utlovad ursprunglig tid bara blir en månad fel! Vi BMW-köpare är nog ett ganska tåligt släkte, eller beror min uppflyttning i leveransrankingen på att andra har gett upp? |
|
|
Znabbe: Många har nog gett up, det verkar också vara lite vilda västern hos både BMW Sverige och BMW centralt. I mitt fall så är situationen väldigt märklig. Jag fick ta över en "avhoppad" bil som skulle gå i produktion v20-22. För att ta över denna bil så skapas en ny bil (som då fick produktion v46) med rätt konfiguration. Sen ringer säljaren till BMW Sverige och säger "hej, jag vill byta plats på bil med id nr 1 och bil med id nr 2. Den andra bilen avbeställs med stor sannolikhet aldrig, utan håller sin plats i kön till nästa köpare och man kan därmed erbjuda en bil med något kortare leverans. Men i mitt fall nu så har bil nr 2, dvs den nya bilen, fått ett produktionsdatum som ligger i samma tid som ursprungsbilen. Och BMW Sverige vågar nu inte byta plats på bilarna, eftersom det finns en risk att bilarna blir utspottade ur systemet. Det verkar med andra ord kunna hända lite vad som helst i det här systemet, lite beroende på hur bilarna flaggas / placeras av BMW centralt. Just nu får bilar som har M-sport och Nav Pro förtur i fabriken, detta bland annat för ett antal delar i den vanliga bluetooth-setupen kommer från Japan, medan bilar med nav har en annan lösning (min bil har både nav och m-sport). Kort sagt, det verkar inte vara helt enkelt att förutse vad som händer när i BMWs ordersystem. Jag kommer förmodligen inte ha exakt byggdatum för min bil förrän den 25 april. |
|
|
Helt plötsligt känns det väldigt skönt att min bil är producerad. Den var klar den 17 Mars och skall med båten som går den 19 april från USA. Min är utan M-Sport men med Navi Pro. Beställde bilen i slutet på november |
|
| Har någon försökt med att få sitt ordernummer och registrerat sig för att följa produktionen via fabrikens kameror? | |
|
Hej, Min, också beställd i november, är också på väg. Skulle landa i Sverige slutet april. Hade uppenbarligen tur som beställde så pass tidigt, för min har varken M-Sport eller Nav. Mvh Kalle |
|
|
Servotronic!? Har beställt en 3.0d som förhoppningsvis dyker upp senare i höst. Har som många andra våndats mycket över vilken spec man ska välja men tror att jag till slut landat i något som känns ganska bra. Men gällande servotronic kan jag inte riktigt bestämma mig. Min spontana inställning är att jag inte vill ha servotronic. Har kört 2.0d både med och utan och där tycker jag att utan servotronic känns absolut bäst. Blir i mitt tycke väldigt sladdrigt när ratten är så lätt att röra i lägre farter. Problemet är att överallt där jag läst så verkar alla vara pro servotronic vilket får mig att undra vad jag kan ha missat. Dessutom säger alla säljare jag har pratat med att det ska man absolut ha (speciellt om man kör aktivt och/eller har tjej/fru som ska köra bilen). Har ni beställt med eller utan, hur har ni resonerat? Vill inte riskera att man upplever att det är jobbigt att köra för att ratten är trög, vill samtidigt inte att körkänslan ska gå förlorad. Svårt att bestämma sig på en kort provkörning, känns som att svaret bara kan ges över tid. Någon som fått sin bil och som kan leverera lite input? Tyckte som sagt att 2.0d utan kändes helt ok. En fundering jag har är dock att detta ju är en 4-cylindrig maskin. Med 6-cylindrar så borde det ju bli lite mer vikt över hjulen och frågan är då om det känns alldeles för tungt? En annan fråga är hur servotronic faktiskt fungerar rent tekniskt för här har jag fått olika svar. Från en säljare fick jag höra att den underlättar styrningen i lägre farter men assistansen avtar ju snabbare hastighet för att till slut bli noll. Från en annan säljare fick jag höra att den dessutom faktiskt gjorde styrningen trögare i högra hastigheter (än utan servotronic). |
|
|
Minaxe, Hej, Utan att gå in på det allt för djupt tycker jag det är ett självklart val med Servotronic, vad jag tycker påverkar det inte körkänslan negativt på något sätt. Tror du ångrar dig mer om du inte tar än om du tar och ångrar dig om du förstår vad jag menar :-) Lycka till! |
|
|
Hej, Jag beställde min 20d, med 19" 309:or, utan Servotronic. Återstår att se om det var rätt eller fel. Jag vart också mer orolig för att förlora styrkänsla än för att den skall vara tungstyrd. Körde en 525d nere i Tyskland/Italien för ett par veckor sedan och den var riktigt otrevlig i styrningen. Väldigt artificiell känsla runt noll. Mvh Kalle |
|
|
Hej, Jag beställde min 20d, med 19" 309:or, utan Servotronic. Återstår att se om det var rätt eller fel. Jag vart också mer orolig för att förlora styrkänsla än för att den skall vara tungstyrd. Körde en 525d nere i Tyskland/Italien för ett par veckor sedan och den var riktigt otrevlig i styrningen. Väldigt artificiell känsla runt noll. Mvh Kalle |
|
| Znabbe: Funkar bara i USA. Europeiska VINs registreras bara som "invalid". | |
| Pratade med min säljare idag. Bilen tillverkades för 3 veckor sedan och är på väg till Sverige. Leverans vecka 19 eller 20. Ca 2 veckor före utlovat leveransdatum (Vecka 22). | |
|
Hej! Är ny på forumet. Har beställt en X3:a med leverans i slutet av året. En spacegrå 2,0d automat med svart skinn och välutrustad. Längtar! Under tiden jag trånar funderar jag förstås på ytterligare tillval... Därför undrar jag om det är någon som har åsikter kring ljudanläggningen. I nuläget har jag beställt hifi-högtalarsystem (205 W och 12 högtalare) men borde jag lägga ytterligare 7 000 kr för att få hifi-system professional (600 W och 16 högtalare med surround etc)? Det bör tilläggas att jag inte är någon ljudnörd men att jag gillar musik och skulle inte åka en meter utan den. Tacksam för kloka synpunkter! |
|
|
Robibob, Jag personligen hade valt att lasta på det ljudet. I mitt tycke är det stor skillnad och att du är osäker låter som att du gärna vill ha det men att "snålheten" tvekar lite? :-) Har du köpt en bil kring 500k kan du absolut kosta på dig det bästa ljudet också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.