|
Sida 24 av 47
|
|
|---|---|
|
Halloj, Är det någon här som beställt det nya M-sportpaketet till X3an? |
|
| Yes. | |
|
Fint! Motor och lev. Tid? |
|
|
Prongs: 2.0d. Jag har fått prel levtid på produktion v18 och leverans v26-27. Vi får hoppas att det håller. Men tydligen så kommer man ta kapacitet från X5/X6 för att öka produktionstakten på nya X3:an. Gott hopp så länge. Har du beställt? |
|
| Det var 6 månaders leverans på en X6 så det är ju inte direkt snabb leverans på dem heller... | |
|
hybris: Bara 6, det verkar ju standard i bilbranschen idag :)... eller :( kanske. |
|
|
Tjena, Yes, har så gott som beställt en 3,5i bensinare. Men är lite i valet och kvalet om jag ska köra M-sport också eller inte....... |
|
| Prongs: Tyvärr får man ju inte se live innan, men magkänslan säger att M-sport kommer bli trevligt! | |
|
Acey, Mm, tror det kommer vara grymt. Är bara frågan hur stort hål i plånboken man vill ha :-) |
|
|
Prongs: Nu har jag inte koll på exakt vad som är standard för 35i men kryssar man sportstolar, läder, 19" fälgar och snyggare alu-paneler (ett måste då de vanliga silvermålade plastbitarna inte är någon höjdare) så får det i princip jämt upp. Men X3:an är inte dum i normalt utförande heller :) |
|
|
Hej, Är det någon som har beställt "tonade rutor". Tänkte ha IPAD-hållare på nackstödet och då kan det vara bra med tonade rutor för att inte bländas av solen. Är de snygga? |
|
|
Tjena, De är överlägst snyggast med fabrikstonade rutor tycker jag. Dock kan du självklart få dem mörkare om du gör det efteråt istället för från fabrik. Men ett självklart tillval för mig. lycka till med ditt köp! |
|
|
Tack Prongs! Jag har redan tillvalet i min spec. Kollade på en X5:a idag med tonade rutor. BMW:s toning är ganska mycket ljusare än många andra bilmodeller. Tycker faktiskt att det är en fördel. Gillar inte när det blir för mörkt! Lite konstigt dock att Ingen av demo-bilarna jag har kollat på har haft tonade rutor!? |
|
|
Hej! Vad tycker ni om att köpa nya X3 från tyskland? Jag kontaktade en BMW återförsäljare och fick pris på en bil med följande spec: Fahrzeug : WY31 Modell BMW X3 xDrive20d 0475 Saphirschwarz metallic LUSW Leder Nevada Schwarz Serienausstattung : 0216 Servotronic 04CG Interieurleisten Satinsilber matt 0413 Gepäckraumtrennnetz 0423 Fußmatten in Velours 0465 Fondsitzlehne, 40:20:40 teilbar 0520 Nebelscheinwerfer Sonderausstattung : 02AM Leichtmetallräder Streamline 306 02VG Performance Control 02VL Variable Sportlenkung 0205 Automatic Getriebe Steptronic 0249 Multifunktion für Lenkrad 0255 Sport-Lederlenkrad 0258 Bereifung mit Notlaufeigenschaften 03AC Anhängerkupplung mit schwenkbarem Kugelkopf 03AG Rückfahrkamera 03AT Dachreling Aluminium satiniert 0302 Alarmanlage 0320 Modellschriftzug Entfall 0494 Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer 0502 Scheinwerfer-Waschanlage 0508 Park Distance Control (PDC) 0521 Regensensor und automatische Fahrlichtsteuerung 0522 Xenon-Licht für Abblend- und Fernlicht 0524 Adaptives Kurvenlicht 0534 Klimaautomatik 0544 Geschwindigkeitsregelung mit Bremsfunktion 403,36 EUR 0563 Lichtpaket 06AA BMW TeleServices 06AB Steuerung TeleServices 06NL Anbindung Bluetooth- und USB-Geräte inkl. BMW Assist 06VC Steuerung Combox 0609 Navigationssystem Professional 0612 BMW Assist - Notruf, Auskunftsdienst, Pannenhilfe 0614 Internet 0615 Erweiterte BMW Online Information 0616BMW Online - E-Mail und Adressen, Parkplätze, Börse, RSS-Feeds, Wetter, Hotels 0633 Handyvorbereitung Business mit Bluetooth Schnittstelle 07SP Navigationssystem Professional mit integrierter Handyvorbereitung Bluetooth 08TN Tagfahrlicht über Lichtmenü einstellbar Kan ni gissa priset? Owjan |
|
| Jag tror inte det är möjligt att köpa en ny bil utan att åka på full svensk moms (25% istället för 19%) och lägger man där till sämre andrahandsvärde, ingen vagnskadegaranti och ingen fri service så låter det inte som att det kan bli någon vidare affär? | |
|
47 000 eur (ca 438 000 sek) pris sverige ca 510 000. Owjan |
|
|
Är det listpris i Sverige och prutat pris i Tyskland? Om man slår på 6% moms, och värderar vagnskada till 15 000 (5 000 per år), fri service till 10 000 (3 år / 8000 mil) så skiljer det bara 20 000 mellan bilarna, lägg där till 10 000 i importkostnad så är priset i princip identiskt. Lägg där till 6-8% rabatt på listpriset i Sverige så är den svenska bilen billigare. Men visst, med dagens Eurokurs och om man orkar vänta tills de första demobilarna kommit ut till försäljning i Tyskland så kan man säkert spara både tid (leveranstid) och pengar på att importera. Men att köpa nytt i Tyskland är inget som lockar i dagsläget. |
|
|
Det är prutat pris i Sverige, utan drag. Jaf har inte jämfört exact den som orkar kan göra det och då tror jag att priset ligger annuhögre i Sverige. Jag tyckte att de skulle vara en kul jämförelse. Owjan |
|
|
Visst kan det vara lockande att köpa den du beskrev från Tyskland. Men som Acey skriver räknar man med allt skiljer det tyvärr ingenting längre. Lägg även där till 20% högre försäkring pga import samt något lägre andrahandsvärde vid försäljning. Dock intressant läsning. Acey, jobbar du på någon bilsajt? |
|
|
Prongs: Nej, det var något år sedan (Bilfeber). Tidigare hade väl Danmark de lägsta nybilspriserna pga högt skattetryck, men sedan stack ju den danska kronan iväg ganska ordentligt. Men den har ju gått tillbaka en hel del nu igen, kanske är det läge att kolla där om man är sugen på import? Det rapporterades väl till och med i nyheterna om detta fenomen (till Volvohandlarnas stora förtret) Annars är nybilspriserna hyfsat balanserade inom EU numer, om man räknar bort faktorer som moms/skatt och ej att glömma, standardutrustning. I England så är tex skinnklädsel, PDC och ljuspaket standard, och priserna börjar från ca 330 000 kr (med 20% moms). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.