|
Sida 22 av 47
|
|
|---|---|
|
Plus vet jag inte om man kan räkna med att gå för har man beställt allt det andra som skulle göra prisskillnade till endast ca 10 000 kr så kommer det troligen också att öka begpriset. Själv valde jag M paketet ändå men valde bort sportchassie och beställde EDS istället så kan jag ställa komfort eller sport, kanske inte heller så ekonomiskt utan gör bara tappet större ,men ska man bara se kostander så är det nog bättre att inte beställt en ny bil. Dessutom inte än 30d. |
|
|
De flesta kanske vaknar upp idag och tänker; vilket j*vla pi** väder! Men inte jag. I helgen har jag fått låna en X3:a, och det är väl utmärkt väglag för en sådan helg. Speciellt eftersom uppfarten är så igensnöad att man inte kommer ut utan AWD :-D |
|
|
Acey: Jag tänkte precis den tanken när jag sladdade runt i Saaben imorse. Fy f*n vad jag vill ha min X3:a nu... :) Mvh Kalle |
|
|
Ja , det kan jag hålla med om. Nu har drygt 400 mil avverkats och jag har några funderingar kring Xdrive när jag far fram över snövallar och körning på halt underlag. Bilen känns ormig och nervös tycker jag. Mitt referensobjekt är min tidigare A4Q avant 2,0T. Den kändes betydligt stabilare trots att den var skodd med dubbfritt. Nu valde jag 235/55/17 Contiice (dubb) på X3:an. Kan det vara att bredden på däcken gör att bilen flyter ovanpå snön och inte riktigt kommer ner till där det greppar? Jag upplever att jag måste vara mer alert och på tå hela tiden med X3:an. Hade även en olustig situation vid en inbromsning där bilen bara gled onaturligt och inte fick grepp. Där var det ganska mycket snö på ett isigt underlag. Jämfört med min 120 så går antisladden in betydligt senare på X3:an. Men så kanske det ska vara med Xdrive sytemet? Ja, hur somhelst, det känns som sagt var inte 100 på vinterunderlag. :( |
|
Verdi |
Det är bredden på däcken som är boven skulle jag tippa... |
|
Det låter lite oroande då min leverans börjar närma sig (ca en månad bort). Jag tror dock också att bredden 235 inte är optimalt. Jag såg dina inlägg när du köpt däcken och tänke att det inte var några jag hade valt. Jag såg i extrutrustningbrochyren att det fanns däck i dim. 205x6517 att välja men jag valde ändå 225x60x17 till min bil. (Hkpl7) Jag hoppas nog ändå att det är vårfint när jag hämtar ut min och får köra 18-tum istället. Någon som vet om det är Pirellidäck som sitter på 18-hjulen som standard? |
|
|
Halloj Vad säger ni räcker 18" eller kräver bilen nästan 19"? Silver eller svart bil? |
|
|
Först beställde vi en svart, men efter att ha sett den i mineralsilver blev det till att byta. Har alltid gillat mörka bilar men jädrans vad snygg X3an är i ljusa färger. Om det inte vore för att man har upplevt slutet på 80 talet då ALLA bilar skulle vara vita så hade det nog blivit vitt t.o.m Fälgar bekymmrar mig med, hade först velat ha 20" Nitro Max men det verkar svårt att få fram däck av vetigt märke och samma mönster fram och bak. Verkar som det blir 19" tyvärr, tror att bilen behöver så stora fälgar som möjligt. |
|
|
Funderade på en X3. Men för en X3 3.0d och vettigt utrustning landar jag på nästan samma nivå som X5 och X6. Av den anledningen blir den troligen en X6 4.0d med 5 säten! Jäkla snygg bil! X3 2.0d har inget M-sport verkade det som... Lite skumt. Tycker X3 är lite dyr med bra utrustning vs de större kärrorna. |
|
|
Hybris: det är inga problem att få 2.0d med m-sport. Verkar bara vara ett problem i konfiguratorn. Tycker X3 behöver minst 19" tyvärr. Speciellt med m-sport. |
|
| @acey: Aha, verkade lite skumt tyckte jag! | |
|
IRL-bild på F25 M-sport. Länk Någon som har en live och vit? |
|
|
Live tror jag är svårt om man inte varit på någon bilmässa. Inga bilar med M-sport har nått handlarna än. Det fanns en vit på mässan i Paris (sök på google eller youtube så finns det både filmer och bilder där) och nu senast så var det en mörkblå i Genève Länk |
|
|
Här finns några bilder på den vita i Paris: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Jag är ganska trött på vita bilar, men jösses vad snygg den X3:an var i vitt!!! | |
|
Ny på forumet! Beställde X3:an i januari med utlovad leverans i början av maj. Mineralsilver, Oyster/svart, automat, 19", tonade rutor, Panorama tak, backkamera med topview m m. Såg nya X3an i Solna och då var det ingen snack. BMW har gjort allt rätt! |
|
| Den vita var snygg! Vilka fälgar sitter på den? | |
|
hybris: 20" M Dubbeleker 310. Riktigt trevliga. Synd att de är så jävla dyra bara. Går ju bara att köpa som tillbehör om jag fattat det hela rätt och därmed så får man gott betala 8000 + däck per fälg. |
|
| Hade X3 gått få med vettiga stolar så hade jag nog köpt en sådan. Utrymmena är helt OK. | |
| Rober J: Ja, sportstolarna är verkligen kramgoa. Trots att man har den hyfsat normala kroppshyddan av 1 84 cm och 82 kg (men med tjock vinterjacka).... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.