|
Sida 14 av 47
|
|
|---|---|
| satsa på sportstolarna.. jag är 192cm lång med lagom kroppsbyggnad och sitter hur bra som hellst i x3:ans sportstolar.. i e60:ins sportstolar sitter man inte lika tajt och har inte riktigt samma sköna ställning tycker hag | |
|
Ja, det kanske blir så tillslut. Men eftersom jag inte är helt nöjd med komforten i sportstolarna skulle jag naturligtvis vilja prova standarden innan jag betalar 7000:- extra. Finns det verkligen ingen X3a med standardstolar i sverige? Köper verkligen alla något för 7000:- bara för att "man ska" ? Det är ju inte precis en Z4a vi pratar om direkt... Om det var komfortstolar som diskuterades skulle det vara en annan sak på den här biltypen. |
|
|
Hej, Demobilen jag har kört på Bavaria Stockholm nere i Solna har standardstolar med svart skinn. Mvh Kalle |
|
|
Yes ! Tack så mycket, den ska jag åka och prova. Gott nytt år. |
|
| Kolla komfortstolarna. De är guld värda tycker jag. | |
|
Jag är 186 och kan inte sitta i sportstolarna överhuvudtaget, stryper ju allt blod till låren. 5-series stolar går bra men X3, 3-serie ch framför allt 1-serien går bort. Prova standardstolarna :) //IS200-01, RX300-03 och framför allt: 323i e21! |
|
|
Svesve, Fanns komfortstolarna att välja så skulle valet vara enkelt. Tyvärr inget tillval på X3:an. |
|
Verdi |
benke_berguv, Det är väl identiska sportstolar i 3:an och i 1:an? Så tyckte jag det kändes iaf när jag hade en 1:a som lånebil ett par veckor i somras när min var på verkstad. Jag tycker personligen att stolarna är i tightaste laget. Jag är 189cm och väger 89kg. Sen beror det ju på hur bred över röven man är också. En av de största orsakerna till att jag sålde min A4:a med sportstolar var faktiskt att jag fick ont i baken. De är större, men hårdare än BMW:s stolar. Ibland får jag lite ont på höger sida men igår när jag körde i över 3 timmar i sträck så kändes det ingenting. Brukar vara bättre när man inte har kört på några dagar. Känns alltid mindre på måndag morgon än på fredag eftermiddag när jag pendlar till jobbet också. (drygt en timme enkel väg) |
|
Valde bort sportstolarna i min beställning då de helt enkelt är alldeles för trånga. Är 184 och väger 85kg. Har kört F10 någon timma och de sportstolarna är lite större och sköna att sitta i. |
|
|
Prongs Det var trist för de jag har i min X3:a är toppen. Undrar varför det tillvalet försvunnit? Köpte dock min ny i Wien så de kanske har andra valmöjligheter? |
|
|
Allt hänger väl på var vikten är placerad och var man är lång någonstans :-) 187cm 90kg och 3-seriens sportstolar är perfekta för mig. |
|
|
Ja, du ska vara nöjd! :-) Jag saknar även tillval för ett riktigt bra ljudsystem.. |
|
|
Vi nordbor ska väl vara glada att de inte anpassat sportstolarna allt för mycket till den tilltänkta nya "hemmamarknaden"? :) Min son, 3 år, fällde en ganska rolig kommentar när han och jag var ute och körde nya X3:an. Demobilen hade som sagt standardstolar, och hans "världsuppfattning" är de rätt tajta skålade skinnstolarna i min nuvarande bil. Mitt i en rondell kläcker han ur sig "Pappa, man halkar runt i den här bilen". Tittar till höger, och mycket riktigt ser det ut som att han håller på att halka ur stolen. Sportstolar är bra. Även när man har barn... :) Mvh Kalle |
|
| Någon som beställt/provkört X3 3,5i? | |
|
Har också beställt nya X3an. Blev helt såld efter första provkörningen. 20d Alpinvit Automat Comfort Sportstolar med svart halvläder Sportratt Alu paneler Hifi Högtalare Skulle vilja uppgradera fälgärna men tycker det är sjukt dyrt att gå från 17 till 18 (12 000...) Efter denna vintern skall det bli skönt med en X3 istället för min 120 som konstant fastnar.. |
|
|
brettmar: Har du provlyssnat standardstereon? Jag tyckte den lät över förväntan, och att 5.900 för HiFi var klart i överkant. Originalstereon är betydligt bättre i X3:an än i 1- och 3-serien t ex, där HiFi verkar vara ett "hygienkrav". Mvh Kalle |
|
| Intressant! Har inte lyssnat på standard i X3an och eftersom jag har standard i 1-serien var det ingen tvekan. Skulle kunna lägga pengar på fälgar istället då.... i så fall blir det 308 fälgen. | |
|
Ja, jag var också helt inställd på att man "måste" ha HiFi Professional, men eftersom jag har tjänstebil och fick jobba mot en given budget, så ställdes det till sin spets till slut. Sen åkte jag och provlyssnade originalstereon, och sen var det inget snack. Visst, det är ingen makalös akustisk upplevelse (har Bose i min nuvarande bil), men det duger till att poppa lite rocklåtar... :) Mvh Kalle |
|
|
BMW-s standardstereos har tyvärr aldrig varit bra, vilket också visas av att oerhört många väljer till ett dyrare alternativ som ny. Tycker inte man skall snåla på stereon om man köper en ny och såpass dyr bil, även om det förstås i ett senare skede går att uppgradera om man inte blir nöjd. En fråga för er som beställer X3: varför väljer ni inte till drag? Tycker själv att det skulle vara ett givet val på en X3-a. /Anders |
|
|
Det tråkiga med "fabriksstereo" är att ofta sätter de in enkla "papphögtalare". I förhandlingen med hustrun fick det "bara" bli HiFi högtalarsystem på vår nya X3:a, trots att jag inte hört hur det låter i original så talar fler högtalare med mer effekt för en lite tydligare ljudbild. I vår 6:a så är Professional-systemet nästan i proffsklass, med härlig separation och balans. Tror inte X3:an kommer i närheten, tyvärr... Vi hade stora kryssarövningen i tillvalslistan (fyllde en A4) och naturligtvis är det "fräcka" elektriska draget med. Men priset på kompletta vinterhjul är helt horribelt, valde att köpa hos lokala gummihandlaren i stället. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.