|
Sida 13 av 47
|
|
|---|---|
|
Ovanligt med en fråga utan svar och det har gått 24h :-) |
|
|
Kan ju glädja er som beställt nya X3 att den vann testet i nya numret av Teknikens värld mot Q5 och Volvo XC60. /Anders |
|
|
Med väldigt höga slutpoäng. Det känns väldigt inspererande att man gjort ett bra bilköp. Det behövde dock inte ett test bekräfta det kände jag innan. Skall dock inskaffa testet då min broder meddelade mig det bra resultatet. I väntans tider(v12) / |
|
|
Trevlig läsning! Nu vankas det ny X3:a en vecka tidigare än beräknat. Återförsäljaren får in den v.1 och v.2 är der dags för hämtning. Snacka om julklapp. Kommer nog vara ganska ensam med att köra nya X3:an de första veckorna. |
|
|
Mina päron invigde sin nya X3 i helgen... hade den gamla tidigare. De är sjukt nöjda! Trots helt rå motor, snöväg, mååånga minusgrader, automat, vinterhjul, så snittade den 0,67 vid snitthast på 100 km/h... Mätt på cirka 90 mils körning... |
|
| AlpineProphet: var det stor skillnad mot den gamla? | |
|
bmw_jerry: Redan nu så drar den åtminstonde 0,5 l/mil mindre än den gamla, men det är inte jämfört i samma vägförhållanden och temperatur. Sen som vanligt drar ju BMWs dieslar mindre när de blivit inkörda, så var det med den förra åtminstonde och även med min 320. Växellådan är magisk. Jag tyckte redan den förra var bra... 1 500 varv i 100 km/h... |
|
|
brorsan fick idag en x3:a som lånebil så jag tog tillfället i akt att prova lite.. det var en sprillans ny xdrive2.0d med den nya automatlådan(8-växlar tror jag)..kan bara säga att bilen är magisk :D.. har haft lite svårt för stadsjeepar men denna gillade jag verkligen..den gick snålt men ändå med bra drag.. har lite svårt för automat men man vande sig och lådan var riktigt riktigt bra.. kvalitetskänslan är ljusår bättre än i förra x3:an som känndes riktigt plastig. till er som beställt en x3:a kan jag bara säga grattis till ett mycket bra val |
|
|
Ja, det känns helt klart som att man valt rätt när man har beställt en X3:a. Bara att hoppas att man intehar gjort bort sig på nån viktig punkt när det gäller utrustningen. Lite svårt när vissa saker inte har gått att testa i verkligheten, typ sportchassi vs. vanligt, servotronic eller ej osv, men det blir nog bra... :) Mvh Kalle |
|
|
Då var en ny X3a beställd, dock utan sportstolar då jag är lite tveksam till komforten i dom. Skulle vilja provsitta standardstolarna innan bilen går i produktion, finns det någon demobil med dessa i mellansverige ? Har ju en stund på mig och är ute och rör mig på vägarna i bland. |
|
| Jag tror sportstolarna i X3 är samma som i E90, och de stolarna är de bästa jag någonsin haft, kan utan problem sträckköra i 5 timmar utan att domna i röven. I min gamla X3 hade jag standardstolar och klarade 2-3 tim , var sedan tvungen att stanna o gå ut o gymnastisera. Ompröva sportstolar!! | |
|
Jag har sportstolarna i min E61 och dom är kanonsköna, blev därför lite besviken på X3ans. Skulle gärna vilja prova standardstolarna så jag vet alternativen |
|
|
Har hamnat i lite tidsnöd när det gäller dubbdäck till nya X3:an. I och med den tidigarelagda leveransen har jag inte riktigt tagit tag i däckvalet ännu. Det visar sig svårt att få tag på dubbdäck med dimension 225-60-17. Förstavalet har hela tiden varit Continental. Nu går det inte att uppbringa dessa förrens i början av februari. Hakka 7 finns, men den X3:an jag provkörde hade Hakka 7 och den gick inte bra på vägen. Kändes ormig och instabil. Däremot finns Continental i dimensionen 235-55-17. Höjden på däcket blir då 1cm lägre, rullomkretsen blir 3,5cm kortare och profilen 0,5 cm lägre. Spelar detta någon roll? Någon som kan ge mig ett snabbt svar. Måste beställa idag. Tack på förhand. |
|
|
Sköll12: Jag skapade inlägget vinterdäck x3 där AlpineProphet och någon mer skrev att hacka 7 fungerar riktigt bra. Har själv beställt hacka7 idag dock inte runflat. |
|
|
Iho: Jäklar det missade jag. Jag kommer nog att välja Conti då jag har bra rabatt hos min lokal adäckverkstad. Frågan kvarstår dock om det är ok att välja 235/55/17 istället för 225/60/17? Jag kommer inte att köra med run-flat däck. Fick besked alldeles nyss att jag kan komma och hämta bilen den 5/1 så nu måste jag beställa mina vinterdäck. |
|
|
Sköll: 235/55-17 vs. 225/60-17 diffar 1,5% i rullomkrets, d v s helt OK. Max tillåtet enligt helbilsgodkännandet är 5% upp eller ner. Brukar vara viktigare med samma dimension fram och bak på 4WD-bilar. Enkelt uttryckt: bilen kommer att visa 1,5 km/h mer på hastighetsmätaren jämfört med originaldimension. Mvh Kalle |
|
|
ktjernstrom: Ok, vad bra. Tack för hjälpen. La precis in en beställning på 4st ContiIceContact. 4x4 235/55/17. Ska skifta över dessa på originalfälgarna 304. Bilen kommer att få stå på liften övernatten medans jag får hjulen omlagda. Ska försöka sälja iväg orginal sommardäcken till våren sen. Ser verkligen fram emot att få hämta ut bilen den 5/1. Imorgon ska jag åka förbi återförsäljaren och kika på den för första gången. Spännande!! |
|
|
Så lite så. Du kan återgälda genom att ge en recension på Conti-mackorna sedan. Min X3:a kommer inte förrän i maj, men känner jag leasingbolaget rätt vill de plocka ut vinterpuckarna direkt (säkert nån princip de har), och jag har inte bestämt om jag ska köra dubb eller friktion (gillade SottoZero som satt på demobilen jag körde). Mvh Kalle |
|
| Tror ni det även kommer att komma en X3 3.5d? | |
|
ktjernstrom: Ska bli, återkommer med hur jag upplever X3:an med contis sulor. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.