AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
283.561

Nya X3:an

Sida 11 av 47
Länk tillbehörs katalog finns nu ute

Länk alpina lanserar fälgar till x3:an.. ser väldigt elegant ut
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Tillbehörs katalogen finns även på svenska BMW:s sida...
Mvh
Ow
113
Owjan
320d (F30) -2012
Hej!
Vad tycker ni om detta lista på utrustning för en ev beställning:
2,0d
Safir svart
Läder nevada svart
Comfortpaket (PDC, Xenon och belysningspaket)
Navi pro
Automatlåda
Backkamera
Adaptive kurvljus
Hifi högtalare system
vinterhjul
motorvärme +grenkontakt

Owjan
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Låter som en trevlig spec. hade kanske själv prioriterat "comfort access"+ blåtand istf. backkamera/adaptive kurvljus.
Ow
113
Owjan
320d (F30) -2012
Tack janih!
Bluetooth anslutning för mobiltelefon samt USB anslutning ingår i komfortpaketet och den utökade följer med navi pro.

Jag undesökte comfort access. Tydligen enda skillnaden på den och det som ingår standard är att du behöver inte sätta in nyckel för att starta motorn. Det kändes lite overkill att lägga 5300:- för att starta motorn utan nyckel.

Owjan
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
OK, då var din spec ännu bättre ;-)

Trodde att comfort access på X3 hade samma funktion som för F10/F1, där start av motorn mha startknapp är standard, men att man ändå måste fiska upp nyckeln ur fickan för att låsa/låsa upp bilen.
Comfort access innebär att du kan öppna bilen från dörrar och bakdörrar endast genom att ta i handtaget. Ingen fjärrkontroll tryckning alltså. På alla tidigare modeller (utom F10/11) innebär det också start av bilen utan nyckel i låset. Det sistnämnda kan man dock göra med F10/11 men fortfarande måste man ha comfort access för att kunna öppna dörrar och baklucka utan fjärren. Så kostnaden för Comfort access till F10/11 är för att just öppna dörrar utan nyckel. Vet ej om X3 har samma funktion som F10/11 att starta utan nyckel, oavsett comfort access eller ej. Mig veterligen är det på F10/11 första gången det är så på BMW.

/Anders
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
tack för att du orkade fylla ut mitt svar Anders...hehe.
Hej,

Start utan nyckel är standard på nya X3:an, d v s det är bara att kunna öppna dörrarna utan att först låsa upp med fjärren som ingår för 5.200 kr. Knappast värt pengarna IMHO.

Owjan: vad har du tänkt köra för fälgar? Jag hade kanske prioriterat i alla fall 18" före t ex kurvljus.

Annars låter det som en trevlig spec!

Mvh
Kalle
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Jag hade sannolikt valt till detta för 5200,- idag.
Ow
113
Owjan
320d (F30) -2012
Glömd det också
LM fälg Dubbeleker 309 dvs 19"

Owjan
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Owjan, snart är bilen din fullutrustad!
Till F10/11 kostar vad jag minns Comfort Access cirka 8000 kr vilket jag också tyckte var rätt bortkastade pengar. 5200 kr är ju iofs betydligt bättre och ibland "störs" man lite av att ändå måste plocka upp nyckeln för att öppna dörren när den inte behövs för att starta bilen. Lite idiotiskt tycker jag, men antagligen får man på det viset fler att välja Comfort access än om det var nyckel för att även starta. Sen tycker jag Comfort access iofs är bekvämt men ibland vill jag gärna känna om dörren verkligen är låst och då öppnar man den förstås vilket också kan vara lite störande. Finns många bättre tillval att lägga pengarna på tycker jag också.

/Anders
To
27
Topt
X3 20dA 2011
Mineralsilver
Hej! Jag är blivande BMW ägare och mitt första inlägg blir min spec!
20d
Automat
Mineralsilver
Halv-Läder Oyster/ svart
Sportstolar
Comfortpaket (PDC, Xenon och belysningspaket)
El-drag
18-hjul 307
17-hjul 305 HKPL 7
Servotronic
Performance control
ESC Dämparkontroll
X-line
Motorvärmare +gren

En bra bil för båttrailern och grusvägar!?
Leverans v12
Det blir spännande!

Owjan: Låter helrätt! Själv tycker jag den svarta kräver X-line för att kännas harmonisk med tanke på de silverfärgade railsen, men det är ju en smaksak. 309:orna är dock sjukt snygga på... :)

Topt: Har du lyckats få köra en bil med EDC? Stor skillnad mellan Comfort och Sport?

Mvh
Kalle
lh
42
lho
M235i xDrive 2015
Beställt 330e lev v44
Owjan & Topt: Vad fick ni betala för motorvärmaren.
Har visserligen bilen i garage men det kan vara bra att ha då man är på resande fot.
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Det verkar dyka upp en del trevliga X3or i början av nästa år :)

"BMW six appeal"
To
27
Topt
X3 20dA 2011
Mineralsilver
Ktjernström, jag såg att någon på forumet har kört med EDC och tyckte komforten var bra i alla lägen. Jag såg i alla biltester som gjorts var EDC med och vågade inte chansa och beställa utan.
Dom två olika jag provat hadde det inte tyvärr och dom gick båda fint i snömodden.

Glömde autom. baklucka i min spec. men sedan måste man som privatköpare sätta gränsen. Jag ville inte gå över 500t.

Morovärmare kostade 6000 brutto

Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
Topt: Till mineralsiver skulle jag nog valt helsvart tyg/läder kombination. Har du sett färgkombinationen i "live"? Jag valde i och för sig oyster/svert till min kärra, men då i alpinvit kulört.
To
27
Topt
X3 20dA 2011
Mineralsilver
Sköll12: Jag har kört mineralsilver med svart pearlpoint och tänkte ta det först men ändrade mig sedan då jag inte gillar att gå in i en "kolgruva". Jag har kört en annan bil med Oyster i helläder och med den svarta nederdelen och instrumentbrädan i svart blir det en trevligare helhet enligt mig. Inte så vanligt kanske då många gillar "kolgruvan" eller bryta ytter och innerfärg. Nästan alla provkörningsbilar i dom tester som varit har ochså varit i Oyster/svart med mineralsilver liksom brochyrmaterialet.
Jag tycker det funkar fint

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.