|
Sida 10 av 47
|
|
|---|---|
| Testade en X3 20dA i dag, körde ca 10 mil. Trevlig sak och förvånansvärt pigg med 20d motorn med automat och inte var den stötig heller oavsett komfort eller sportläge på fjädringen men som alltid finns det att klaga på t ex väl tajta sportstolar samt ngt högt sittläge fast stolen är ställd i botten. Personligen tycker jag även att det är helt meningslöst med iDrive om man inte skall ha navigator...efter att man ¨lekt¨ med inställningarna i ca 5-10 min ledsnar man och sen lyser den bara där som en TV med testbild, är bara irriterande bättre med ett bra fack i stället, inställningarna skulle man lika väl kunna göra via datorn. Hsh en mycket intressant och bra upplevelse som det tål att funderas på även om leveranstiden är ca 4-6 månader.... Mvh | |
Verdi |
Är det samma sportstolar som i 1-serien och 3-serien? |
| Osäker på det men det är inte samma som i 5:an, F10/11 som jag testade på förmiddan, de var supersköna...mjukare och inte alls så tajta. I övrigt tyckte jag F11 kändes lite för stor... Mvh | |
|
Hej, Skärmen är dock väldigt bra för indikation av PDC samt om man valt till backkamera. Navigation kör man i sin Galaxy Tab... :) Mvh Kalle |
|
| Sportstolarna har elektriskt breddinställning, kanske var tajt ställda? | |
Verdi |
robgus, Bara ryggen väl? Eller har sittdynan det också? |
|
Passo: Är du säker på att det var Sportstolar i F10/F11 och inte Komfortstolar? Tycker mig ha sett att de flesta demobilarna har Komfortstolar. Mvh Kalle |
|
| Bara ryggen. | |
|
Re: kjernström, och hur ofta kör man med backen i....sen tycker jag skärmen kan ta bort uppmärksamheten i backspeglarna om man bara stirrar på den, det hörs ju ändå på pipet då man är nära ngt. Jag har samma rygginställning i min nuvarande bil, el, så jag vet hur man reglerar den :) Enligt säljaren, samt en bekant som har X6, var det sportstolar i F11:an. Har även provat sportstolar i E61 och upplever även dem som mindre tighta. Fn verkar det heller inte gå att få komfortstolar i X3. Jag är nog över medel i storlek och det påverkar ju och de kändes bättre ju längre jag satt i dem men ändå...inte 100. Mvh |
|
|
Hej! Fortfarande inga foton på svart X3!!! Owjan |
|
|
Är också fundersam på sportstolarna, tycker att dom känns lite hårda och smala. Har någon provat standard stolarna ? Alternativt om någon vet om det finns en demobil med dessa i någorlunda närhet till västerås ? |
|
|
Hej, Jag körde demobil med standardstolar, och jag upplever sportstolarna som jag iofs bara provsuttit som betydligt skönare. Det kan ju vara en vanesak, beroende på vad man kört för bil förut, men att sätta sig i "pinnsoffor" som jag tycker att standardstolarna känns som känns väldigt fel för mig i alla fall. Mvh Kalle |
|
|
Tycker också att sportstolarna är väl tajta och märkligt nog så är förarstolen tajtare än passagerarstolen. Testade på 2 olika bilar med samma resultat. Har kört F11 några mil och den sportstolen är mycker skönare och lagom i storlek, (är 184cm och väger ca 84kg.) Även standardstolen i F11 var skön att sitta i. Jag valde bort sportstolarna i min beställning och valde standardstolen med skinnklädsel istället. Enligt säljaren så är det ingen skillnad på stoppningen i stolen, skillnaden ligger i att det blir tajtare och att det finns ett stöd för låret. OWJAN: Det finns länkar sedan tidigare i denna tråd till Parismässan där det fanns en svart bil utrustad med XlinePro, om du har vägarna förbi Göteborg så finns det 2 st i hallen. Har sett mineralsilver, alpinvit och svartmetallic i verkligheten och enligt mig är den svarta klart snyggast. skall proffstona min då jag tycker att originaltoningen är för ljus. |
|
|
OWJAN: Hos Carlsson bil i Örebro finns det en svart X3:a. |
|
|
Fotade denna svart X3 hos BMW Göteborg förra veckan: Länk Var hyffsat velutrustad. 2.0d som kostade 678.000. |
|
|
Eller vad tror niom en 3-dörrars X3:a? Länk Länk |
|
|
Ytterligare en bild på den svarta. Länk |
|
|
Måste ju instämma med de som sagt att den är snygg i svart, men den färgen kräver verkligen X-line för att komma till sin rätt. Mvh Kalle |
|
| Hade först Xline i specen men efter att jag sett den svarta X3 på Parismässan utrustad med XlinePro tycker jag at Xline ser pluttigt ut. Var istället inne på shadowline (min far har det på F11 och det ger bilen ett brutalare utseende) men man måste vänta på m-paketet för att få svarta takrails. Får nöja mig med lagom mörka proffstonade rutor. Det finns en del svarta X5 med svarta fönsterlister och aluminium rails och det funkar rätt bra det också. | |
| M.A: gillar tanken med en 3-dörrars x3:a.. jag själv skulle nog bli rätt sugen för om jag köper en bmw X så är jag ute efter fyrhjulsdriften och framkomligheten och itne utrymmet .. perfekt dragbil dessutom riktigt snygg | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.