AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
283.548

Nya X3:an

Sida 1 av 47
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Börjar närma sig nu.
Länk
tycker att det hade varit snyggare med L-formade bakljus men även dessa är riktigt snygga.. tycker att bmw fått ordning på led-tekniken som ingen annan.. audis dioder ser bara billiga ut.. även huven ser väldigt bra ut så visst verkar det lovande
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Håller med. tror att X3:an blir riktigt bra.
Det lilla man ser påminner om lillebror X1, baklyset är dock lite "kantigare" och motorhuven går ner över njurarna.

Tror slutresultatet blir kanon!
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Ser fram emot den nya X3:an, kommer att bli otroligt svårt att välja mellan F10:an och denna när det är dags för byte nästa år.
vad tror ni priskillnaden mellan x1 och x3 blir??
Länk mer och mer avtäckt.. varför så få ribbor i njurarna?? tyckr att x1an lyckades riktigt bra men denna knns inte alls lika snygg och modern
det är njurarna jag snackar om då :P
Länk ser ut att trivas i leran :P känns som om x-bilarna blivet mer och mer terränggående.. den första x5:an var väl inte så bra utanför vägen medan det känns som om de nya klarar det lite bättre i alla fall även om detta inte är renodlade terrängbilar
Buspelle
Måste säga att nya X3an verkar ha riktigt fina proportioner. Även om nuvarande X3 är helt OK, så har den känts lite "barnslig" jmf X5. Nu ser det ut som om en "vuxen" X3 är på väg att födas.
Länk kul att se jämförelsen mellan nya och gamla x3:an
Bo
59
Borsta
X1 23d -10
118d -08
Den ser helt klart intressant ut, kanske skall byta ut 1 serien nästa år och då passar nog denna bra.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Verkar lovande!
Den nya X3 ser än så länge väldigt mycket bättre ut än nuvarnade som jag tycker är Bmw svarta får i familjen.
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Till att börja med, har jag svårt att se några större skillnader baserat på de lätt förtäckta bilder som släppts. Så jag har lite svårt att förstå vad som är "väldigt mycket bättre"?? För det andra, förstår jag personligen inte alls vad problemet är med den nuvarande. Snygg och distinkt design med stark identitet som dessutom hållit riktigt bra över tid. Behövdes inte mkt till facelift där inte, och tror som sagt inte designen kommer att avvika dramatiskt till detta modellbyte heller.
Jag håller med dig till fullo "Griseknoen", fatter inte vad som så plötsligt blev så hemskt, " BMW´s svarta fåre"... tjaa vet inte vad jag ska säga...
Länk blir väl snart avtäckt helt då
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Den kommer nog att fortsätta vara BMWs fulaste modell, om inte bilderna ljuger!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Varför gör man inte bara en "mini"-X5? Nu har man valt (av dessa bilder att dömma) att behålla allt det som gjorde X3:an mindre attraktiv (om man vill vara snäll).

Stegen X5->X3->X1 känns inte logisk ur designperspektiv nu.
Buspelle
Tycker det ser ut som att vad man gjort är just en mini X5, vilket så här långt ser riktigt lyckat ut, men man ska väl kanske avvaktamed att döma tills den är helt avtäckt.
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Måste säga att jag tycker den verkar klockren :-)
Måste ifrågsätta hur de tänker på BMW:s reklamavdelning. Som ägare av en X3 fick jag en broschyr med en kod som skulle ge mig möjlighet att se den nya modelen "före alla andra" som de skrev. Efter en registrering med alla personuppgifter fick jag se det som funnits som första träff på Google i nästan en månad, BMW X3 2011. Därefter kom förra numret av Auto Motor & Sport med mer bilder och en massa tekniska upgifter.
Idag kom slutligen det efterlängtade mailet, jag kunde logga in och "se mer än alla andra" - vad då? Jo, det som legat på Google en månad, en maskerad röd "mula" utan mer uppgifter. Samt en video som inte fungerade, åtminstone i XP. Är avsikten att man ska bli besviken eller hur har man tänkt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.