AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.844

BMW-förare värst på vägarna

Sida 2 av 2
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
OK. Jag menade 3-filig motorväg och hastigheter 110-120.
Då behöver du inte köra Corolla..

Byta upp sig? Till vad då?
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
jag kör med min bmw varje dag, och det har hänt att vissa bilar kört om och sen blinkat med varnings ljuset, senast var en liten golf, men jag hade min familj i bilen och skrattade bara åt det, så lätt det skulle vara att sätta golfen på plats, men jag håller hastigheten sen får alla köra som dom vill, så är bmw sämre förare? Nej absolut inte, kan inte hjälpa att andra bil förare blir sura för att dom inte hänger med i axet eller väghållningen. =)

Skåne upplevs bäst i 250 kmh
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
mistafrizz: okej. jag ska inte säga att jag kör som folk med min bmw heller. men ta mej f*n att jag inte stressar folk i onödan eller ligger nära bakom. de har jag aldrig gjort! däremot kanske de går undan ibland. men oftast inte där det är särskilt stor risk att de kommer någon. isf blire en singelolycka.
å andra sidan när jag kör "budbil" då äre andra puckar. visst man håller väll avstånd om de går. men ibland måste man ligga lite nära för att komma framåt när bilen inte axar så bra och inte går fortare än 120-130.

jag vet att budbilsförarna har dåligt rykte men de är en fördel ska jag också tillägga. folk passar sig när man kommer ;P

BMW ownz
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Fälgkors i en modern BMW ? Hade för mig att BMW slutat med fälgkors då de införde RFT däck eller ännu tidigare, luktar lite överdramatiserande av artikelförfattaren på bytbil...varken min E34 eller E38 hade fälgkors när jag köpte...dock medföljde en "fälgnyckel" till E34:an :-)

Vad gäller förrarskicklighet så försöker jag att inte övervärdera mig själv men jag är yrkesförrare sedan flera år och älskar köra BMW. Brukar faktiskt putra runt med min V12 i helt lagliga farter och blir ofta föremål för i mina ögon vansiniga eller onödiga omkörningar av nyare volvo turbo och D5 bilar som tydligen har nåt emot min glänsande kryssare då de kör om och därefter när de kört om lugnar sig... :-)

Och ingen förrare i sin ögonsten med huvudet på skaft lägger sig tätt bakom en annan bil. Alla vet att det bara resulterar i stenskott på vindruta och lack som är dyra att åtgärda och tråkiga att se.

BMW 4 Life
Is
468
Ismo
735iA -87
Blinka med varselljuset är väl som att lyfta på hatten... typ tack.

Hur som helst, bara för att man skaffar sig världen bästa bil betyder inte per automatik att föraren är världens bästa..

Sen att idioter väljer en specifikt märke kan man inte råda bot på, fot i häcken eller en skott i naken i närmaste dike kanske.
Måste säga att jag blev riktigt irriterad på en BMW E60 häromdagen. Jag höll 80 på en 70 väg, men föraren tyckte att det var väl lågt, vilket han försökte påpeka genom att trycka sig in i häcken på min bil. Sedan så backar han av och så på igen. Så jag gick ner till 70 i hopp om att han skulle köra om, men icke. Fick svänga av bara för att slippa puckot. Kan bara hoppas att folk inte uppfattar mig som lika störande eller stötande, vilket jag inte tror eftersom jag alltid håller avstånd. Dels så stressar jag inte föraren framför, slipper flygande bråte, hinner reagera och har bra sikt inför en eventuell omkörning.

Vorsprung durch freude am fahren
Is
468
Ismo
735iA -87
Jasko76: inte någon trevlig typ precis den där föraren, han kanske var en pilsk stjärtgosse?

Hur som helst så är det extra bra med tomma läsk/ölburkar i bilen, då håller folk avståndet.

Men kör inte BMW när burken "råkar" trilla ut, får oss riktiga BMW frälsta se dåliga ut.

Största objekten som "trillat" ut ur volvon (förutom det vanliga som avgasrör) är en tom pizza kartong och en 50cl vidrig coca cola petflaska.. full..
Flaskan var till en buss jävel som envisades ha helljus bakom mig.

Bäst av allt är att dom 3-5m som ett arsle hängde i häcken på mig blev väldigt snabbt 30-50m.

Snutarna gör inget så länge dom inte får skiten på sig, vittnen finns inte, annars är det en komplott.
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
En fyndig liten dekal som jag sett på ett par bilar lyder: "Om du kan läsa det här ligger du för nära" ett lite mer civiliserat alternativ men funkar inte på natten och kanske inte på roadwarriors...
Om jag råkar ut för en sådan brukar jag backa av lite till i alla fall. Ska tilläggas att jag har skarpa linser :-)

BMW 4 Life
Blir man påkörd bakifrån gör det garanterat ont och kommer troligen ge en livstidslånga smärtsamma nackskador, så jag tycker föraren bakom kommer lindrigt undan med en lackskada om det på något sätt minskar risken för olyckan :) För i min mening är kort avstånd detsamma som att faktiskt köra på en då det enda som faktiskt håller olyckan borta är tur.

Har aldrig kastat ut något på bilen bakom förutom spolarvätska men en gång var det nära att en systembolaget kass med fyllda glasflaskor åkte ut när någon envisades med att ligga så nära mig att det enda jag såg i bakspegeln var motorhuven och vindrutan på bilen bakom, trots att det var enfiligt, mitträcke och jag låg bakom en annan bil som bestämde hastigheten (att jag höll ett vettigt avstånd och inte bestraffa föraren framför för valet av hastighet var kanske det som gjorde så jag fick skit för det, föraren bakom mig uppmärksamma troligen inte ens att det fanns en bil framför mig...).

Sen tror jag nog artikeln stämmer, de jag mött i trafiken som kört mest aggressivt och nonchalant har suttit i tyska premium bilar. Men det innebär inte automatiskt att alla som kör BMW är dåliga förare, snarare att dåliga förare dras till märket.
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
jag tror helt klart jag har bidraget till stämpeln med fulla stämplingar ut ur rondeller och rykande lamelldiff. jag bryr mig dock inte..så länge jag inte skadar någon annan. men det är vad en bmw va tänkt för eller? :D varför gör man annars en varvillig 6a o sätter dit en diffspärr och skickar motorn till hartge?
Aquilla, jag tror faktiskt inte allmänheten stör sig på sånt, rivstarter osv. Det är just hetsande bakifrån som troligen är den största irritationskällan. Har själv ofta hållt 30+ skyltad hastighet längre sträcker men troligen aldrig stört någon då många troligen inte ens märkt när jag kommit ifatt dem bakifrån då jag saktar ner i god tid och håller ett gott avstånd tills det finns möjlighet att köra om. Många gör raka motsatsen, behåller sin hastighet tills det är en liten bit kvar och bromsar in kraftigt, sådant upplevs som väldigt aggressivt (med all rätt). Att många även gör sånt på enfiliga vägar med mitträcke när dem kommer ifatt en köbildning är ännu mer ofattbart.

Sen har ju vissa nya volvo bilar funktionen att dem blinkar med varningsblinkers när föraren bromsar in kraftigt, mindre roligt att se detta uppstå bakom en när man står och väntar på att köra in i en rondell på en 50 sträcka :/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.