AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
908

Motorkraften borta ibland på min E46 ?

pl
19
plok
323iA -99
Hej . Jag har ett litet märkligt fenomen som hänt på min bil några fåtal ggr.
Det har hänt några ggr när jag ska starta bilen att den inte startat så snabbt som den brukar , startmotorn har dragit runt 1-2 sekunder längre än den brukar , och efter det så har motorn inte riktigt haft den kraft som den ska ha , det känns som den inte går på alla cylindrar! Bilen är en 323 E46 -99 Automat (steptronic), och det känns då direkt att den inte svarar (drar) iväg lika piggt och snabbt som den brukar ? Vid ett annat tillfälle startade den inte på första försöket (har bara hänt 1 gång) , väntade en kort stund och då startade den direkt , men då var det samma fenomen, den kändes orkeslös. Jag kan inte känna/höra om den går på alla cylindrar , den går jämnt och mjukt för övrigt vid dessa tillfällen(inga ryck) men orken/kraften är borta och den svarar inte om jag trycker ner gasen likt kickdown. Annars går den perfekt (underbart) ,och har alltid startat som en klocka , men det här har hänt några få gånger! ! Min fundering är om det kan vara en tändspole eller liknande som spökar vid dessa tillfällen?

Tacksam om någon har nån fundering på vad det kan vara?

Like Bmw
pl
19
plok
323iA -99
Problemet löst , det var kamaxelgivaren som var trasig.

Like Bmw
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.