|
|
|
|---|---|
|
Köpa "ny" E60 nu när F10 finns ute... Man kan ju nu köpa en helt ok utrustad E60 för ungefär samma pris som en dåligt utrustad F10. Är man helt galen om man köper den gamla E60-modellen nu? Jag tycker personligen inte att det skiljer så mycket de båda åt utseendemässigt, och gillar faktiskt den gamla bättre. Men det kommer ju säkert som en smäll om några år som vanligt vid modellbyten, med värderas. Någon som köpt de sista E60 nyligen? Hur mycket rabatt har ni fått på annonspriserna? Det är ju trots allt lagerbilar, gammal utgående modell, ni borde ha gjort ganska bra klipp eller? | |
| Jag köpte min E60 för ca 2 mån sedan. Jag valde mellan en fullutrustad E60 eller en snik F10 - och kom fram till att jag kommer störa mig mer på att ej ha all utrustning än att åka en lite "äldre" modell. Väljer man en med M-sport så får man en riktigt snygg bil. | |
|
När det gällde värdefallet på Audi A6 C5 och C6 var det vettigare att välja den nya. Du behöver få ett riktigt bra pris på E60 för att det ska vara ekonomiskt värt att tänka på. Stephan |
|
| E60 är en underbar bil, men som nybliven F10 ägare så måste jag säga att F10 är en MYCKET bättre bil. Mitt råd är alltså...köp en F10. | |
| Tittar man över tiden så räcker det med ett hyggligt pris. Den senaste årskullen av E39 står ganska nära den första årskullen av E60/61. | |
|
Mistafrizz, precis så tänker jag också. Msport, Comfortpaket, Advantagepaket osv till en E60. Är mycket mer värt än en F10 som kanske har lite barnsjukdomar också. Hur mycket lyckades du få ner den från annonspriset? |
|
| Välj vilka modeller du är intresserad av samt vilken utrustning du har som krav - sen ringer du till alla som har de bilarna och ger dem konkreta "skambud". Vissa handlare har fortfarande drömpriser på sina annonser. Men en fullsmetad bör inte gå på mer än 450k. Säger annonsen 400, ge dem 350 - så bör du landa på 360-380. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.