|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har motor och växellåda till en 320i -85 (E30). Jag vill nu byta motorn till en 325ix -87 eller -90. Jag ska fortfarande ha enbart bakhjulsdrift. Passar min 320i låda, eller finns det någon annan låda som passar motorn rakt av? (Motorn och lådan ska sitta i min Triumph GT6 -70) | |
|
jo, lådan passar direkt, inga större problem där inte... det som du dock borde tänka på är att iX'ens motor har ett annorlunda oljetråg, varifrån framhjulens drivaxlar kommer ut. mao, om du fortfarande bara vill ha bakhjulsdrift så borde du byta det oxxå. lycka till med mekande, \\ kajje |
|
|
Byter du tråg åker du på att byta/modifiera oljepickupen också. Sen skiljer oljestickan också, kommer dock inte ihåg hur. Kiip Spiiding! |
|
|
Tjenare Spiidfriik, Tack för ditt svar! Vet du om en oljepump från en 325ix passar till min 320i från -85? Kan man iså fall ändra längden på pickuppen, eller är det avstämt på något vis? Jag har börjat bygga om framvagnen på Triumphen för att kunna använda min 320i motor. Dock kommer jag att behöva plugga tryckreguleringsventilens mynning/fäste. (Oljetråget måste ha ett minimum av höjd precis där tryckreguleringsventilen sitter, så den måste bort.) Vad kan hända? Då jag pratar med racingfolk menar dom att man brukar bygga bort den i racingsammanhang, med motiveringen att oljetrycket ändå ska vara högt. Men om den inte behövs, undrar "vän av ordning" varför man bekymmrat sig med att sätta dit en sådan, från början. Tacksam för svar // GT6 |
|
|
Snabb växellådsfråga. Fungerar en vanlig växellåda från en 325 på en 325ix, eller skiljer sig det något? Besök föreningen SRC för laglig 201 meters körning! Länk |
|
|
Hej, och Tack för svaret! Nej den fråga jag saknar innehåller ett svar jag fick (och som jag nu glömt :o) angående momentet/hur hårt mutterna som håller medbringan till hardyskivan sitter, mot växellådan. (Se min nya fråga på forumet) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.