|
|
|
|---|---|
|
Hej ny på forumet och även nybliven bmw ägare. på min vagn så är displayen till navin defekt. den är inte helt död utan den visar lite skojiga streck i olika färger! någon här som har haft liknande?finns det någon fix? | |
|
Hej, prova att koppla ur navigatorn eller tvmodulen samt testa därmed om felet ligger i de enheter som producerar bilden eller i monitorn. Sök i forumet så får du tips om hur. /Andy |
|
|
Hej kopplade ur navigatorn då jag inte vet om det finns tv så var sitter tv enheten (jag har en touring) skärmen tänds upp bara jag låser upp bilen vilken enhet är aktiverad då förutom själva skärmenheten . ingen som har en liggandes till salu? som man kann snabb prova med ? Tog isär kärmen igår enligt en länk här Kylde kretskorten med apparaten inkopplad men utan resultat . Tack för tippsen än så länge.. //Pumme |
|
|
Hej Pumme, Välkommen till forumet och BMW-ägandet. TV-modulen skall sitta bakom vänster bakhjul i det utrymme som finns där. Tv-modulen är en metallfärgad låda, ca 30x20x10 cm stor (måtten är helt ifrån minnet, men ungefär) och har en blå och en vit 18-pinnars kontakt på ena kortänden. Nr 3 på denna bild Länk Jag har också hört att den kan ligga i facket innanför det fack somm finns i golvet ovanför reservhjulet. Man brukar på mitten kunna bända upp golvet lite för att titta in, men om du skall in där "på riktigt" rekommenderar jag att du tar bort skruvarna som sitter under de innersta lastöglorna. Dock har jag inte sett det själv. Jag hade samma fel på min skärm när jag köpte min bil och det visade sig att ränderna kom från att skärmen var trasig och det faktum att den i övrigt var svart kom ifrån att RGB-kablarna mellan videomodulen och skärmen var klippta, så den fick ingen signal. Hade dock skärmen inte varit trasig så hade den varit helt svart. |
|
|
TVmodulen sitter aldrig bakom vänster hjulhus i touringbilar utan enbart i sedaner. Se mdvs beskrivning av montering framför reservhjulet. /Andy |
|
|
Hej igen! Idag lånade jag en lös skärm från en e46 och kopplade in den löst i bilen. Nu fick jag bild men den rullade i hög fart typ tv på 60talet detta var ju ett litet framsteg då vet jag ju att jag har bild fram till enheten men är denna enhet inte kompatibel med min bil ?skärmen var en 16:9 med casett bakom eller har jag flera fel? mvh Pumme.. |
|
|
Hej, Troligen är ej din TVmodul kompatibel med en 16:9 skärm. Den måste kopplas ur för att du ska få bild på en 16:9 skärm. /Andy |
|
|
Tack för alla svar.Provade idag med en standard enhet och allt fungerade så nu vet jag att det är skärmen som är trasig. Blir till att leta lite begagnat. Mvh Pumme |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.