|
|
|
|---|---|
|
Min vattentempmätare inne i bilen åker jo-jo ibland, har funkat bra ett tag nu efter en bombning med fuktutdrivande elektronikspray på diverse kontakter i motorrummer (skadar aldrig =). Det hjälpte som sagt men det är ju bara en temporär lösning. Måste bara vara glappkontakt, när man varvar till motorn kan den vakna till liv och skjuta upp i mitteln där den ska vara och kör man sen ner i en micogrop så dyker den ner igen. =) Till frågan: Var sitter kontakten (givaren)? Ser 4 möjliga (se Länk ) för den som jag ringat in med rött är väl den berömda gasspjällspontentiometern? Två av kontakterna sitter under-mellan det första och andra insugsröret och sen en till som inte e med på bild, som sitter till höger (vänster framifån sett) på kylaren. Det är dom ställena jag ser för jag kan inte tänka mej att man satt en temp. givare nära expansionskärlet. Taxi på förhand. | |
| Länk | |
| cepe Passagen =) jaja bilden finn där med passagen flippar.... =) | |
|
Tjenare. Passagen har nåt mysko problem med sina servrar. När man direktlänkar dit så säger den att det inte finns nåt där. Det man ska göra är att kopiera länken och sedan manuellt öppna ett nytt webbläsarfönster och klistra in adressen där. Då funkar det. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| Jag har åsså problem, MED MIN GIVARE !!!! =) | |
| Var sitter den? | |
|
Tjena! Inte för att jag vet, men man skulle ju kunna gissa på att det är den givaren som går in i kylaren. Mvh Jens |
|
| Hehe, nästan lika välputsat som mitt motorrum! trevligt! :-) | |
| Ehmmm... asså det var inte jätte välputsat då bilden togs... =) | |
|
Det är dem "2 kontakter till" på bilden. Jag fixade min tempmätare genom att ta loss kablarna som går till givarna och återansluta dem. ** be as free as you want ** |
|
RafkoM3 |
Där du har markerat med rött är spjällägesgivaren, Nästa i grönt är kontakten till magnetventil på kamaxeln. De andra två som man inte ser är vattentempgivarna. Den ena går till styrboxen och den andra går till givaren i instrumentbrädan. Det är givaren som har 1 kontaktbleck som går till instrumentpanelen Den som har 2 st bleck går till styrenheten. Köp ny givare så blir det nog bra. /M3 E30(TIC) |
| tack, jag har redan fixar det. polaren fick sitta i bilen när jag pillade med kontakterna i motorrummet. det gav sig ganska snabbt vilken som var vilken. räckte med att ta av och återansluta, i alla fall så länge. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.