AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.174

Fläkten går för fullt även om klimaten står på auto!

Mo
63
Mortician
320i coupe E46 -99
Har en E46 med digital klimatanläggning. den beter sig väldigt konstigt när man startar bilen går fläkten på lågt varv men när man kört ett tag går den upp på fullt och ändrar sig inte sedan. stänger man då av ACCn och slår på den igen går fläkten på normalvarv sedan får den fnatt igen och varvar upp till fullt. Det går då inte att reglera fläkthastigheten med fläktknappen utan den går på fullt. Eller så beter den sig allmänt konstig upp på fullt för att sedan inte gå alls. Någon som har ngn idé?

st
351
stoffe69
328ci -00
Hej. om du söker lite så borde du finna trådar om just detta, låter som ett fläktslutsteg som är defekt.
Detta kanske inte är helt rätt till ditt problem, men min strulade lite si och så tidigare också. Jag bytte micro filtert till den och den har gått sedan dess. C:a 300 mil sedan. Var mycke gägga och blött skit på det gamla filtret.

Som jag skrev innan kanske inte är svaret på ditt problem, men det hjälpte på min.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Jag blåste även rent kännaren inne i kupe'n med tryckluft.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
st
43
steveson
bmw 325 xi touring 06
byt fläktmotstånd det är ganska enkelt på din bil .vanligt fel på din modell .
Kan du styra fläkthastigheten manuellet?

Om ja, så är det sannolikt att det är en trasig temperaturgivare etc som resulterar att kliman tror att coupetemperaturen skiljer sig mycket från börvärdet (det inställda på panelen). Det medför då att fläkten går på för fullt föra att justera coupetemperaturen till det önskade värdet.

Du kan även läsa ut felkoder från kliman för mer information
Mo
63
Mortician
320i coupe E46 -99
SOm jag skrev i första inlägget "Det går då inte att reglera fläkthastigheten med fläktknappen utan den går på fullt"
Hur läser jag ut felkoderna från kliman? Får man en felkod om det är sensor UACen?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.