AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
879

Trans program 540ia -94 Hjälp

dr
12
drzero
535i -88
Jag har just servat lådan en 5hp30 med stora kitet från lundins =kulor och huvudtrycksventil
packningar och Pennzoil MV

oljenivån är ok men så fort den förösker växla till tvåan klonkar det till och trans program dyker upp vad gör jag nu vad kan vara fel?

Har sökt på heeela internet men börjar bli desperat.

HJÄLP!

Kollat att kablarna sitter som de ska och inget stift är brutet?
dr
12
drzero
535i -88
Har kollat och det ser ok ut har också provat med annat batteri utifall det var dåligt

Har bokat tid på verkstad för diagnos på fredag få se om det kommer fram något

:(
dr
12
drzero
535i -88
jag har också provat starta om bilen då kan man starta på vilken växel som helst och stå stilla med växel i fungerar bra men kör man 20meter då tappar den drivning och visar trans program
drzero får man bara fråga vilken olja du kör på, är det bara vanlig Pennzoil Multi-vehicle eller är det MV Quakerstate? funderar själv på o byta olja igen i min nämligen.

jadu vad kan ha gått snett egentligen.. har du satt allt kablage rätt och stiften inte glappar så måste det väl vara att du missat nått i ventilhuset. det enda jag tyckte var lite krångligt när ja hade uppe mitt senast var väl de små brickor som låg mellan två av plattorna, men jag vet inte vad de har för betydelse i praktiken.. kan väl bara va nått litet.
dr
12
drzero
535i -88
Jag har fått det bekräftat att det är speed sensorn, Jag ska ta mer tråget igen och kolla så det inte glappar eller är kabelbrott

Har inte hittat nåt ställe som har sensorn så jag får ringa i veckan för att hitta en ny och vad den kostar.

Jag kör med Pennzoil MV jag köpte komplett kit från lundins mekaniska man får även med en tillsats för bättre smörjning och förläng livslängd på oljan.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.