|
|
|
|---|---|
| Hade tänkt montera larm i 540:n som tyvärr saknar det. Det lutar åt ett CarGard t70c. Jag har tänkt och montera det själv. Någon som har några erfarenheter om larmet och montering? | |
|
Hej, har larmet i min bil och är nöjd. Manualer och installationsanvisningar finns att hämta på nätet. Kul när bilen säger till om batteriladdningen blir låg, rena tamaguchin... ;o) Lycka till! /Jake |
|
| Jake, installerade du larmet själv? | |
|
Nej, jag lät en firma göra det, samtidigt som de fixade till ljudet i bilen med grejer jag köpt. Men vad jag kunde se av manualen så ska det inte vara alltför knepigt, beror förstås på hur van man är med att "pula" med elektroniken. Är du osäker så ta det via en larmmontör. Betalade ca 7.500 för paketet inkl. montering och moms, tror att priset var bra och för att jag lät dem göra en hel del andra justeringar samtidigt. Lycka till! /Jake |
|
| Kollat på monteringanv. och det ser inte ut som någon kärnfysik direkt. Det löser jag nog. | |
Roffa1 |
Har hört många varningens ord om CarGard t70c. Skall enl uppgift vara ett riktigt dåligt konstruerat larm. Många installatörer rekommenderar istället köp av de äldre Cargard larmen tex: Cargard 950S. |
Roffa1 |
Länk Sök på Google så hittar du flera spaltmetrar om missnöjda ägare till Cargard t70c. Dessutom så är den Svenska återförsäljare KG Knutsson helt omöjlig att ha att göra med. (Goddag yxskaft;-) |
| Har tittat mycket efter vilket larm jag ska ha och det blir ett t70c. Finns alltid folk som har problem med allt. Majoriteten av det jag läst är positivt och det går inte ta allt negativt på allvar. Absolut inte om det är en över 6år gammal tråd. Hade du däremot kommit med dina åsikter om DITT larm hade det varit en annan femma. Tack ändå. | |
Roffa1 |
Jag har tidigare använt mig av Cargard 950s ett utmärkt bra larm som ej fellarmar. Vill minnas att CG T70c är en utveckling av CG 950s, där man tvingas att betala extra för funktioner o tillbehör som redan finns som standard på 950s. Dessa T70c brukar finnas till salu hos Tradera/Blocket för ca 600:- (ofta helt nya) har även sett dem reas ut hos div, billarmsinstallatörer till mkt låga priser. Skulle rekommendera dig att installera T70c hos en auk installatör av billarm, detta pga att larmet ofta fellarmar samt även tappar programmeringen. Länk Länk Länk |
|
De här problemen känner jag inte igen, säkert en hel del rykten osv. T70C är en helt annan produkt än 950S, ingen vidareutveckling. Vilka funktioner som finns på 950S men inte på nyare T70C är lite oklart. Kan t.ex 950S kopplas till CAN-buss eller GSM-modul? Obs att 950S har startspärrfunktion (S), vilket inte T70C har, detta för att denna funktion är lagstadgad på alla nyare bilar (sen mer än 10 år tillbaka) och T70C är tänkt till bilar som redan alltså har detta. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.