AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.731

golvlucka i baklås

halloj!!!!!!! Tack för ett jävligt bra forum, läser dagligen, har dok inte haft några inlägg att bidra med bil kunskaperna är under medelmåtta.
NU däremot så får jag inte upp golvluckan på e39 touring, handtaget gick trögt sist jag öppnade och det bröts nnog av i mitt fästet vad jag kan se, hur kommer jag in under luckan nu????????? skulle bogsera syrran till verkstad men öglan ligger under golvet. Tacksam för tips

Har samma problem men kan inte se om något är trasigt.
Som sagt, hur kommer man in?
Fick du ordning på din lucka?

///Micke
Min cabrio Länk
Om inte jag minns FEL så vred jag med polygrip axeltapen som handtaget satt fast i, samtidigt höll frugan ett svagt tryck med en smal skruvmejsel som jag förde in från ena hörnet på luckan och drog den mot mitten tills det tog stopp. Behöver friska upp minnet så jag ska åka ut till garaget och kolla om jag har det gamla handtaget kvar

Petri
Okej. Jag kommer inte åt den tappen för som sagt, ser inte att något är trasigt.
Återkom gärna!

///Micke
Min cabrio Länk
Har varit ute i garaget men hittar inte det gamla handtaget, men vill minnas att mitt handtag var sprucket i bakkant i fästet till tappen (hållet till tappen glippade när jag lyfte handtaget), varpå jag bröt av handtaget för att komma åt tappen.

Petri
bu
44
bumbinalle
Bmw 523i 1997
Hade samma problem fick tillslut borra ur hela låset o
Var inte lätt att få upp allt utan att ha sönder något men gick tillslut
Bryt inte för hårt för då har ni säkert sönder golvet.Borrade även runt allt så själva plasten
Gav vika.Mitt sätt innebär byte av handtag o lås men intakt golv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.