|
|
|
|---|---|
|
Hej, Undrar om någon kan ge mig lite info. Är intresserad av en e91 (dock inte de på bilderna). Den jag är intresserad av har inte Comfort-paketet och min fråga är ang AC/ACC/KLIMA Bilen jag är intresserad av ser ut enl bild 1 Bild 1 Länk Vad är skillnaden jämfört med bild 2? Länk | |
|
AC som den första bilden har är att du själv vrider kyla eller värme manuellt ACC som den andra bilen har är helautomatisk 2 zon klimat där du ställer in önskad temperatur på vänster halva och höger halva på bilen. Passageraren kanske vill ha kallare på sin sida, då kan du vrida ner den sidans temp osv. Med andra ord får du bara något som blåser kallt i den första och en inställd temperatur som bilen håller automatiskt i den andra bilen |
|
|
Ok, tack för svar! Frågan e om man kan leva med "manuell"? Antagligen inte, även om priset är "rätt" |
|
|
Personligen tycker jag det är riktigt snålt att fortfarande köra med manuell AC på bil i premiumklassen. Själv hade jag inte klarat av att ha manuellt vred utan vill ha ACC "Riktiga män kör diesel" |
|
| Som jag ser det, och antagligen många andra, är en bil utan comfortpaket ointressant. | |
|
Jag har vanliga AC´n i min och jag kommer aldrig köpa en bil utan ACC i framtiden, men samtidigt så stör jag mig inte på själva användandet i praktiken, utan snarare att den "ska" finnas där. Vrider på den där ratten en eller två gånger i veckan. Sverige har som alla vet rätt jämnt klimat; konstant skitväder. Skillnaderna är vad jag har förstått ej automatisk reglering av kyla/värme, inte två zoner och ingen "fullblås"-knapp om man behöver rensa ut odör eller extrem värme ur bilen (samma funktion som att sätta fullt blås med ratten) Nu är jag inte hundra om alla med ACC har det men vanlig AC har inte värmereglering för baksätet. Annars så ska den kyla/värma lika bra. Därimot så har jag läst att 07 eller nyare kyler/värmer snabbare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.