AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.675

BMW 335I e91 vs BMW 330D e91

Hu
149
Hutz1975
335i E91 -07
Hej!

Vill bara berätta om min upplevelse häromdagen, blev "lite" förvånad måste jag säga, jag var på väg mot Uppsala för att hämta nya fälgar till min nyinköpta 335i e91, då det kommer upp en 330D e91 bredvid mej, de märks att han vill "mäta" sina krafter mot mej... jag tänker direkt att denna bil ska jag köra ifrån ganska lätt, men skenet bedrar, vi började gasa vid motorvägsfart, runt 120 upp mot 200, och det var nästintill jämt..., möjligtvis att jag hade några meters försprång, typ 2-3 meter vid 200, men det var otroligt jämt...
När vi kom till Dragon Gate så svängde han av, och jag svängde efter, för att jag tänkte att jag måste fråga vad faaan han har gjort med sin bil eftersom den gick nästintill jämt med min....
Efter ett par minuters snack så sa han att det var en 06:a (231 hk) han hade trimmat den hos SMO i Gävle (svenskmotoroptimering.se) och han var mycket nöjd med resultatet, samt att dom hade bra priser också sa han....
Så nu känns det som jag kommer att ta kontakt med firman också, eftersom hans referenser var så bra + att de håller till i Gävle!

Ville bara skriva av mej och berätta om min senaste upplevelse för någon dag sedan!

Mvh/ Peter
Ge
70
GenLee
BMW 330d Touring -06
Det var mkt trevlig läsning för mig då nyinskaffade 330d:n skall få en liten upphottning:)

Tack för att du delade med dig av detta!

Re
66
Respek
Japanröd 325i -05 E90
Honda CBR 600 -99
JB3 på din 335 så är du uppe i minst 400 hp. :)
de
176
debren
Audi R8 V10 Plus 2013
Audi A5 TFSI Quattro 2018
Det var intressant.. jag har en bekant som jar en 330D som är trimmad hos SMO. Kanske samma kille...
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Jadu Hutz,med den reklamen lär du få service och trim helt gratis ;)
Visa användare
98
Zizou
Audi Q7 TDI -07
Honda Civic DTEC -14
Hutz1975: Så du har nu skaffat dig en BMW igen....förstår att du inte kunde hålla dig längre. ;o)

Jag har också hört att just SMO ska ge bra valuta för pengarna, riktigt trevlig och hjälpsam också.

Kan tänka mig din min när du inte blev av med 330:n den dagen. ;o)

Ska bli riktigt trevligt att Köra BMW igen. :o)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.