|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har ett litet ljud paket i min e39 sedan från 97. Det sitter högtalare fram och i hatthyllan men inget i dörrarna bak och jag ser att det finns tillgång till högtalare där men nu är min fråga finns det kablar dragna dit eller får man göra det själv? Sen undrar jag också om vart slutsteget sitter för det ska tydligen sitta ett i för det finns ett kvitto att ett är bytt. Är lådan under hatthylan som en liten baslåda eller vad finns i den? / Mvh Henrik | |
|
Hej, Om du har orginalförstärkare i bilen så har du 3 högtalare i vardera framdörr, 1 i varje bakdörr samt 2st i hatthyllan. Har du standardpaketet utan orginalförstärkare så har du bara 1 i varje framdörr samt 2 i hatthyllan. Sen finns ett paket som heter HiFi Professional DSP som har ytterligare 1st subwooferlåda under hatthyllan i bagageutrymmet med en kraftigare förstärkare. Inget kablage finns fördraget förutom för exakt det ljudpaket bilen levererades med från fabriken. /Andy |
|
|
Du lossar den yttre vänstra delen över hjulhuset på ryggstödet bak, den del som blir kvar när du fäller fram ryggstödet. Har för mig att det är en skruv eller plåtflik i underkant. Sittdynan tar du ut först förstås, ryck upp kraftigt i framkanten osv. Sedan ser du en mängd kablar som går upp och bak över hjulhuset, bl.a två ihoptvinnade par som är högtalarkablarna. Färgerna hittar du i mektipset om lågnivåmodifiering eller i mektipset om elsystem generellt. Tjuva av signalen här, fortsätt bak med signalkablarna samma väg som övriga kablar. Det underlättar om du använder t.ex en ståltråd som dragtråd genom isoleringen/skumgummit. Bak i skuffen har du kraftström plus/minus vid batteriet och manöver (remote) från vit/lila kabel som finns både vid reläerna över batteriet och på vänstersidan. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.