AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.692

Varför går min 320 så dåligt på låga varv?

Visa användare
8
MissPaula
320 -77
Min nyinköpta bmw 320 -77 som skulle gå lite dåligt på låga varv då den var kall, går dåligt mest hela tiden... Det är som att motorn kvävs när man gasar och att trycka plattan i mattan är bara att glömma, vi segar oss fram i pensionärs-ullas tempo. Dock så är den ju som sämst just då den är kall. Har kollat tändstiften men dom ser ok ut, tändkablarna ser ut att vara bytta rätt nyligt. Vi har sprutat med startgas för att höra om den tar tjuvluft men det enda som hände när vi sprayade i luftintaget var att motorn höll på att kvävas. Luftfiltret ser ok ut. Är det lönt att kolla bränslefiltret eller är det förgasarna?
Jag kan ytterst lite om bilar, så alla tips mottages tacksamt. Om det har nåt med förgasarna att göra, vart sitter dom och hur tusiken ser dom sånna fall ut?
Visa användare
8
MissPaula
320 -77
Eftersom ingen här verkade veta vad som kunde vara fel så har nu bytt rotorn och bilen går bättre, men inte perfekt. Har tänkt prova justera tomgången och se om det blir nån förbättring annars byter jag även fördelarlocket. Har redan ett nytt bränslefilter men vete tusan vart det ska sitta :S I servicehandboken så sitter den på ett helt annat ställe än det verkar göra i min bil. Nåja Återkommer senare med svar till mig själv :P
Vi är ,ehm, erkänt dåliga på allt som kom innan E30 här på Autopower :( De flesta av oss är det i alla fall.

Vorsprung durch freude am fahren
pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
Fixa en bild på din bil!
kr
659
krika
M3 -95
328iT -95
325ti -02
Troliga felet är accelerrationspumpen som inte fungerar, kontolleras
enklast att titta in i förgasaren och gasa. Det enklaste är att bilen är
avstängd. När du gasar ska det komma en skvätt bensin från
accelerationsmunstycket.

mvh stefan
Visa användare
8
MissPaula
320 -77
Jasko76 <--- Men vem ska man då trakassera för att få hjälp? :(

pixel09 <---- What? Skrämmer min crazy secretary look dig? ;) Men ja jag ska, har dock krashat kameran... ska du klaga förresten? du har då inte ens nån bild!

krika <--- Okey, det ska jag ta å kolla!
pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
Nej jag säger inget om din bild, bara avsaknaden av bil bilden :) så jag har inte klagat ^^
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.