AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.503

m3e90 eller m5e60

de
222
demax
520dA F11 xDrive M-Sport -14
Hej,

Funderar på att göra ett bilbyte. Behöver ha två dörrar till p.g.a. två småttingar som börjar bli svårt att få med i coupén...

Funderar på m3e90 eller m5e60. Ser ut som att man kan få en m3e90 07-08 för runt 450-500. Om man vill ha en m5e60 får man ett exemplar från 05-06, alltså en äldre bil för samma pengar. Känns lite som att m3e90 är en modernare och nyare bil, tar gärna emot reflektioner om hur ni andra som redan gjort detta val resonerat om det är någon som inte har något bättre för sig och orkar bry sig! =)

I övrigt så verkar den här rätt:
Länk

Tack!

// Stefan

Ma
154
Mannion10
320 E36-91 "såld"
525iA Sedan-04 "såld"
545iA Sedan 04 "såld"
M5 E60 Sedan 05 "såld"
M5 F10 -13
Om jag hade dom pengarna skulle jag slå till på den dära direkt. Härligare att komma med en stor M5a än en M3a enligt min åsikt. Ska egentligen inte utala mig, för jag har ingen erfarenhet av körning av nån av dom.

re
93
remle
E90 320d EDE, -10

Ser att du redan äger en touring. Det hade sett rätt snyggt ut med en M5 på uppfarten också. Precis som Mannion10 säger så har inte jag heller någon erfarenhet av dessa bilarna men personligen tycker jag att M5 är snyggare. Den på din länk var ju otroligt fin och verkar vara ett toppexemplar.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
gillar båda fast e90 ska nog ha facelift för de gamla baklyktorna är ju inte så roliga.
Jag skulle lätt ta M3 E90! Dels för att den är cool som fan.. tycker inte man ser särskilt många, flest coupeer. Sen har du ju redan en 5-serie.. Tycker oxå att M3:an är råare på något sätt.. inte lika ombonad o inte lika mycket "krims-krams".. typ att ställa om motorn efter vilket effektuttag du vill ha och så vidare.. M3:an har ju oxå en underbar motor som jag tycker lämpar sig bättre för en M-bil än en stor o törstig v10.. men de e bara vad jag tycker :-D

Mvh
Dennis
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
E90 helt klart. Nättare roligare och modernare. I min smak är M5 alldeles för stor som bil.
jag gilalr m3 e90 mer.. mindre och lättare bil och kanske mer körglädje :D
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
För 2 mån sedan hade jag sagt E90 då jag själv var spekulant på en (det står en fin just nu i Uppsala). Men efter ha bytt från 335 E91 till min nuvarande 525d E60 - så skulle jag välja M5 alla gånger, det är skönt med utrymme.

/Andreas.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Eller en M5 Touring för riktigt bra utrymme. Denna Länk 07:a har du hemma och klar för kring 400'.

Vet inget om denna bil mer än att den är klart billigare än flertalet M5T. För 450-500 kan man hitta flera fina Premium Selectionbilar.

___
//Ulf
Buspelle
Svårt val mellan två underbara bilar. M5an är maffigast och skönast, men M3an är snyggast och spänstigast. Nästan omöjligt val. M5 Touring är ju det udda valet, men också valet av en bil som aldrig blir vanlig på vägarna. Såg en M5 Touring lackad i något som liknade "2002-orange" för något år sedan. En sådan hade jag nog tagit om den gick att hitta. Absolut superläcker.
Demax du har PM
de
222
demax
520dA F11 xDrive M-Sport -14
Tack för alla reflektioner.. Får la se vad det blir av det här. Rädd för att byta ut e46:an, den gör mig så jävla nöjd - varje dag! Men något måste göras! :)
Tror faktiskt din nuvarande setup är svårslagen - alla parametrar inräknade. Om du nu verkligen skall byta bil, så köp först och sälj sedan. En perfekt M3 E46 är inte lättare att hitta än en d:o E9x.
Jag har en M3 -08, uttagen -09 med alla garantier som jag funderar på att sälja.

Bilen i sig är underbar, kraften från V8an, körning på 10-10.5l/mil vid 100-120km/h på motorvägen med 19" är bra för V8/420hk. Det enorma vridet och ljudet. Min har nästan all tänkbar utrustning. Men ibland känns den för hardcore, nästan för rå för min smak. Funderar på att byta till något mer vardagligt. : ]
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.