AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.158

Köpa bil E46! vilken 325-328 eller 330?

yx
22
yxgone
318 Touring -03
Tjenare!

Jag är ute efter min 3e BMW =)
Har testat andra bilar men inget klår en BMW tycker jag.
Jag har haft en -92a 325 e36 tidigare, som var grymt skön att åka och som även hade öppet sportluftsfilter vilket var grymt skönt att lyssna på =)
Och nu åker jag runt i en -03a 318 e46, vilket också är skön men den är lite väl seg för min del, den har även pajat och är på lagning...
Så nu ska den fixas och säljas.
Och så nu hade jag tänkt mig en BMW med lite mer kräm i.

Så vilken utav dessa 3 rekommenderar ni?
325,328 eller 330?
328an slutade väl att tillverkas -00 och så blev den 330 om jag har fattat det rätt?

Så det här med "facelift" kan någon kanske förklara vad det innebär mer förutom en uppgraderad kaross och lite mer juice i lådan?

Och prislappen ska väl sitta som högst runt 90000:-

//Glenn
Visa användare
253
Vira20
Plug-in bil från annat märke
Tjena Glenn.

För dina pengar och vad du är ute efter skulle jag be dig tipsa om 325 eller 328. En 330 som man hittar för runt 90tkr har oftast gått hårt och långt.

Sedan får du välja om du vill ha en M-sport eller "vanlig". Betydligt snyggare och roligare med m-paket :)

02a sedanen fick en facelift med kosmetiskt uppgradering. Enbart ratt och lite utrustning ändrades i med den.

Slutsats: Köp en bmw 325 -01 M-sport med max 15000mil på mätaren!

Dock vill du ha en coupe går alla priser upp och faceliften till -03
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Ett tips.

Länk

Byta upp sig? Till vad då?
D-
64
D-c-k
Bmw 330ci och Bmw 520i
Köp en 330 enligt mig.
Du får nog lägga på en del pengar för det.

Eller köp på avbetalning från någon firma eller nåt?

Min coupe med M-paket är hur skön som helst, och jag kommer aldrig göra mig av med den känns det som.

Så m-paket är ett måste för dig. Du sitter fastklistrad mot marken känns det som...

/ Daniel
Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
Här är några som jag tycker ser fina ut:

Länk

Länk

Länk

Så här bör en e46 330 se ut tycker jag:
Länk
Länk

Man blir ju helt sjuk när man ser denna, nästan så man blir sugen på att sälja sin e90 och ha 100.000kr på fickan och glida runt i denna istället, satan va snygg!!
Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
oj, den jag babblade om att den var sjukt snygg var denna:
Länk
yx
22
yxgone
318 Touring -03
okej, tack för alla svar.

Man blir ju grymt sugen på en 330 när man fick syn på den där =)
Dom är ju så jävla snygga så det e sjukt.

Men då vet jag på ett ungefär vad jag ska söka efter nu.
Hade gärna tagit en fet beemer på avbetalning men har precis skaffat hus, vill bo här ett litet tag så man känner hur mycket man klarar av pengamässigt.

Får se vad jag hittar då =)

//Glenn
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Köp en 330i är mitt råd, dessa tre motorer är relativt "lika". Mest sticker 328i ut med sitt lite bredare register och lågvarvigare (för att vara en Bmw i alla fall) karaktär.

Men 30i är märkbart trevligare än 28i och 25i, supertrevlig motor med härligt ljud utan att den dricker mer än de andra alternativen. Sedan blir det svårare, men jag tycker bättre om 28i åtminstine till vardags. Behöver inte varvas på samma vis som 25i utan har ett brett register och kan köras lite lugnare och mer avslappnat.

25i kommer alltså sist om jag personligen får välja, men bara i denna listan. Bmws sexa tillhör en av de trevligaste motorerna som görs idag oavsett version, du kommer knappast bli missnöjd med någon av dem

I övrigt är det samma E46 i grunden, en fördel med 25i eller 30i är att där kom ett litet lyft inredningsmässigt när dessa kom. Det mesta dy behöver hittar du i begagnat och modellguiden här på Autopower, om du nu inte redan hittat dit.

Och strunta i miltalet, det viktiga är skicket. Bmw E46 klarar av att rulla långt mycket mer än 15.000mil, det har jag själv prövat med en 325i-01 som rullade 40.000 mil utan problem innan den såldes.

Lycka till! :)

//Bjersér

BMW - over 200 (s)miles/hour
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.