|
|
|
|---|---|
|
Har en snabb fråga kring regnsensorn. Kör EDIABAS och har haft fel på regnsensorn sedan jag köpte bilen. (Torkarna går med samma intervall oavsett om det rgnar eller ej) Så jag initierade den och provade den. Då fungerade den när jag fuktade tummen och provade. Provade flera gånger och avrt på området "gränserna" gick mm. Provade även känsligheten och allt verkade fungera. Dock så när det verkligne är skarpt läge och det börjar regna så går den tillbaka till det gamla tråkiga läget med ett och samma intervall. Felkoden med EDIABAS säger "internal hardware error" Vad säger ni? Är det bara att byta regnsensorn. Och behöver man bara byt denna och inte andra delar (ex delen som är limmad mot rutan) Rutan över regnsensorn är fri från sprickor och stenskott. Kan man laga en regnsensor eller är den för komplicerad? | |
| Jag har också problem med att regnsensorn inte fungerar... Dock har jag inte kunnat läsa ut några felkoder eftersom jag inte har utrustning för detta. Är det svårt att byta regnsensorn och vad kan den i så fall kosta? | |
|
Nej det är inte svårt, sitter med två fätsclips som du drar ut på vardera sida om regnsensorn, sedan drar du den bara nedåt. Det sitter en kåpa över den som du måste ta bort först. Sedan är det en sladd till själva sensorn som du måste ta bort. en ny regnsensor kostar ca 1400:- ny, men du kan få en begagnad på skroten för ca en 500:- |
|
|
uffe: fortfarande intresserad av NY regnsensor??? |
|
|
schutt: det kanske var du som ville ha |
|
| m5tomten: Min är redan bytt. schutt kanske är intresserad, men tack ändå! | |
|
Hej, Jo, jag kan vara intresserad av en regnsensor. Vore toppen om man kunde testa den först, alternativt ta ut en felkod för att se att det verkligen är fel på den... Pris och sånt kan vi ta "vid sidan av" den här tråden. /Jocke |
|
| Idag fick jag en ny felkod. "5 wiping sensor defective" Är detta samma fel som förut. eller är det ett nytt fel. Det är ju en ny felkod. Hmmm detta är mycket skumt tycker jag. Några förslag från någon? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.