AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
494

Ev. "klonk" i drivpaketet på 323Ci -00 5000mil

Tittar på en beg 323ci med 5000mil på mätaren. När man lagt i 1:an och släpper upp kopplingen så tycker jag mig höra ett klonk från den bakre regionen. Det kan vara ett normalt transmissionsljud. Är det någon som har erfarenhet av detta?

(är det rimligt att betala 230' kr för ovan bil med komfortpaket, v-hjul, drag, halvskinn, elsportstolar, titansilver, sv-såld, 1 ägare?)
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
På en del hårt körda ex så har bakaxel givigt upp i förtid.Ska visst gå på garantin om bilen ej är för gammal.
Dino
Det är variabla växellådan om jag inte har fel , det är helt normalt vart orolig när det lät så från min också .

M-MotorSport
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ingen som har läst senaste numret av Teknikens Värld, där dom testar E46 som beggad?

Står om klonket där, och att det är bakaxeln som kan vara problemet. Skall gå på garantin står det.

Även nåt om det "nya" gas-spjället som kan ge ryckigt gas-svar skall bytas på garantin om det är så...

Fråga:
Har faktiskt lite tendenser av båda dessa, plus att det viner lite grann där bak när man kör på 1:an och 2:an. Är det bara påpeka vid nästa service och kräva åtgärder? Någon som har tips hur man smidigast går tillväga?

P.s
Min kärra såldes av Bmw-solna för knappt 1 år sen till den föregående ägaren.

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
BB
30
BB
320iM-01
Är också intresserad av detta fenomen, har en 320-01 som klonkat lite ibland sen den var ny. BMW kallar det dock för "normalt". Nån som vet nåt mer om detta??
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
...jeg har en E36 323i, 1997 der har "klonket" siden bilen var ny. Den har nu kørt 98000 km. uden problemer. Jeg har dog skiftet mellemakselen (drivakselen) ved ca. 75000 km. pga. vibrationer. BMW Danmark mener imidlertid at "klonket" er normalt for BMW.

Har nogle mere information ?

V-max
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.