AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.592

Bmw 745, billig men ratten på fel sida

samke
Är det något man kan leva med? Bilen ifråga är en 745- 02 med 12 k mil på mätarn. Säljes av en stor firma i Nederländerna. Finns det någon här som har en "felrattad" bil? Personligen skulle jag inte kunna göra det, men just för det priset kanske... Erfarenheter av bmw 7-serie med ratten på fel sida? :)
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Hej!

Jag har kört o ägt ett flertal högerstyrda bilar genom åren, eftersom jag även är litet av Anglofil... Man vänjer sig jättefort, och det är totalt underbart vid fickparkering eller när man skall stiga i o ur vid trottoaren.

Omkörningar är inget att oroa sig för, då man oftast har en snabb bil, dessutom ser man i princip lika bra, o har överblick.

Skulle jag köpa en brittisk bil igen, så VILL jag ha en högerstyrd :-)

Jag skulle lätt kunna leva med en högerstyrd BMW. Man kan ju alltid sälja den till England eller Cypern när man vill byta bil...hehe...(NZ o Australien, mm. är kanske litet överkurs...Kanske som latnbrevbäringsbil i Sverige, hoho :-)

Åk o provkör en högerstyrd bil en stund vetja, innan Du kikar vidare på BMW:n, för att se om Du blir lika sams med ratten på den sidan som jag skulle bli!

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Ox
45
Oxenstierna
745i - 03
740iA - 95
Jag har en 7 serie (e38) med ratten på höger sida och jag upplever inte att det är några större problem. Omkörningar är lite krångligare men planerar du bra så är det inget jag tänker på iaf. Sen så blir det ju jobbigt i McDrive =) samt parkeringshus med bommar, om du är själv i bilen vill säga.

Sen får man ju jämt kommentarer och gliringar men det är ju bara skoj =)
samke
Tack för svaren!

Får ta och provköra en högerstyrd. Det jag är mest orolig över är som sagt McDriven. Men men, får la backa in ;) Fördelarna verkar vara fler än nackdelarna. Nästa problem är importen. Har importerat från Tyskland förr, men aldrig Nederländerna, men de är en annan femma.
Högerstyrt kör man i England, Sydafrika, Australien etc... i Sverige signalerar det enbart att man inte har råd med motsvarande vänsterstyrd bil. Inte ens Japanarna som i övrigt har vänstertrafik har ju högerstyrda lyxbilar, då vänsterstyrt anses mer status.
Ox
45
Oxenstierna
745i - 03
740iA - 95
Att tänka på är också att den där bilen fortfarande är engelskreggad och antagligen så behöver man byta lampor på den för att ljusbilden ska bli korrekt.
Th
593
Theobald
750ial -88
Kan tänka mig att det blir problem vid besök hos McDonalds eller när man
ska ha biljetten vid parkeringsbesök! *garv*
Jag har alltid haft en negativ känsla gentemot bilar med ratten på höger sida,
men det är ju naturligtvis för att man är så van vid det motsatta.
Går säkert att vänja sig, speciellt om man är englands-entusiast!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.