|
|
|
|---|---|
|
Har efter idogt beslutande bestämt mig för att inhandla D10 eller B10 till familjen och entusiasmen. En touring är ett krav. Följande ställer jag mig dock villrådig till.. 1. Har en kollega som har en D10 varvid denna fick byta bägge turboaggregaten kostnad 50 000:- 2. Har en annan kollega vars goda vän fick helrenovera motorn på sin D10 efter att en flisa ifrån spjället gått ned i förbränningsrummet och trasat kostnad 85 000:- Har inte riktigt hittat någon statistik på havererade D10 motorer, och forum där människor som själv ej ägt dessa fordon uttalar sig i form av "jag har hört att..." eller "jag anser att..." är jag skeptisk till. Fakta vill jag ha. Känns lite lurigt att lägga ned mellan 150 - 200´ på ett fint exemplar och sitta med ytterligare 100´ i reserv för ett motorhaveri. Så min fråga är ..finns fler här som har haft D10 i sin ägo och vad kan problemenen relateras till? Ägarrelaterat eller blir det lite "gambling" så att säga. Samma fråga ställer jag i avseendet vad gäller B10 V8 ..en annars ganska trygg konstruktion och av bmw beprövad och skottsäker konstruktion. Vet om problemet med dåliga topp packningar som bytes mot ståldito från M5 .. Taksam för synpunkter från ägare, både gamla och nya. mvh | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.