|
|
|
|---|---|
|
Eftersom det finns fyra lambdasonder på mitt system, undrar jag om alla fyra behöver kopplas in vid avgassystembyte? Det är väl endast de två främre som har någon funktion gällande bränsle/luft-reglering? | |
| Osäker men...Du har en sond som mäter cyl 1-3, en annan som mäter cyl 4-6. Sedan har du två "kontrollsonder", om man får "fel lambda-värde" vid kontrollsonderna så är min gissning att avgasreningslampan kommer att tändas. Lambda-signalen/erna kan du högst troligten monitorera med lämplig programvara... Till sist: Alla sonderna skall kopplas in annars får du julgransbelysning i instrumentpanelen är min gissning. | |
| De bakre två mäter alltså katalysatorernas effektivitet? Om de inte är inkopplade alls, kommer "inga mätvärden" resultera i varningslampa då, eller upphör funktionen helt om man tar bort kablarna? | |
|
testa att koppla ur en och kör bara... Varför kan du inte koppla in de sista också då? / Daniel |
|
| Därför att kablarna är lite för korta för det nya sportsystemet, tycks det. | |
|
Vad jag sett på nätet så går det att dra originalkablarna en ny väg så att de räcker även om kattarna flyttas ner. Kanske någon kan bekräfta? mvh/ Anders |
|
| AKN - japp, jag fick det beskrivet av RonnyN här på forumet nyss. Det var så man gjorde på hans bil när man monterade samma kit på den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.