|
|
|
|---|---|
STi |
Som rubriken lyder så undrar jag om 8000K blir alldeles för blått? Har tidigare provat 6000K men tyckte de bara var "vita" ovh standard 4300K tycker jag går lite åt det "gula" hållet. Någon här som kör på 8000K eller någon som provat. Nån som har bilder? Erfarenheter och reflektioner önskas. Vill ju inte att det ska se stylat ut utan bara modernt, å det tycker jag inte riktigt att 4300K gör. |
| 8000k, blir nog väldigt blått.. | |
|
Efter att ha komverterat och bytt brännare på flera av mina bilar så anser jag att 6000K är bästa kompromissen mellan utseende och bra/skarpt ljus. Det finns ju även 5000K. MVH Christofer |
|
|
"Konverterat" skall det vara... MVH Christofer |
|
STi |
Har sett en del bilar med väldigt blått ljus, men frågan är om de kör med 10000K. Vill ju heller inte att det ska se fånigt ut, men de 6000K jag hade en gång (för ca 5 timmars bruk) tyckte jag var väldigt vita, inte ett dugg blått. Men det kanske tar en tid innan de får sin riktiga färg? |
|
6000K skall se ganska blåa ut... MVH Christofer |
|
|
Skulle inte gå över 6000k.. Min hjärna hoppar över i "kebab-edition" tänk när det blir blåare. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Hej 8000k brukar bli lite väl blått. Gå in och kolla på bilderna på min M5:a. Där sitter det 8000k-lampor på. //Jonas |
|
|
Max ljusflöde har du vid 4300K. Ju högre Kelvintal desto sämre ljusflöde, detta kan kanske vara en sak att hålla i åtanke. Länk |
|
STi |
Ska enbart använda dessa som sommarlampor. Kommer att köra med 4300K Philips lampor + 50W xenon i helljuset vintertid. Ni som vet, ser 8000K väldigt stylat ut? Vill ju som sagt bara ha den där "moderna looken" |
|
Kika hos xenonkungen. Där finns ett otal bilder på bilar med olika kelvintal. Jag kör själv med 6000K i dimljuset för att det är snyggt. 8000K är markant mer blått än vitt. 6000K är vitt med blåstick. Länk |
|
STi |
Någon som vet hur lång tid det tar innan lampan fått sin rätta färg? |
|
6000k har far på sin bil nu och hade 4300k innan. blev stor skillnad tycker jag. + att möter man han på kvällarna skiner de blått som själva f*n. polisen fråga han va de var för lampor en gång. då sa han att de va nya 4300k så fick han åka utan bekymmer. BMW ownz |
|
STi |
Frrla: har han lins eller enbart reflektor på bilen? |
| Tar ca. 100 "brinntimmar" innan lampan uppnår maximal ljusstyrka och färg | |
|
både och äre BMW ownz |
|
STi |
Gör jag bort mig om jag kör på 8000K |
| men 6000k får man väl köra med på vägar? | |
|
Jag tycker inte du skall gå på 8000k om det blir blått - tycker modifieringar skall hållas så nära orginal för modellen som möjligt. /Andreas. |
|
|
Jag röstar på 6000K... Länk MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.