|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Har en 325td som jag tänkte montera en laddtrycksmätare på. Jag är helt grön på detta och har letat runt för monterings-bilder och anvisningar så jag får rätt mätvärde. Vart sätter jag t-korset och vart köper jag lämpligast slang för detta? Ska jag tänka på något annat? Så klart är jag även intresserad att dra upp laddtrycket lite också. Bilen är chippad men känns fortfarande lite trött. Vad behöver jag för att öka laddtrycket? Gör jag det rent fysiskt med en "regulator"/ventil, ja hur gör jag och vad behöver jag för saker och vart inhandlar jag dessa bäst? Nu kanske det låter som jag inte har den blekaste aning om vad jag gör och hur jag ska göra detta och det stämmer ganska väl iofs. Men jag har läst och läst och läst men skulle vilja ha en duktig persons åsikt och hjälp. Helst bilder som hjälp. En sak som jag funderat på också är om turbotrycket inte kan ställas elektroniskt istället för manuellt. Sen har jag också bytt en packning till dieselpumpen och då kunde man knacka på pumpens ena del för att ställa tomgången. Men vart ställer jag upp mängden diesel om det behövs? Vissa som jag tolkar det menar att man knackar på pumpen för att ställa upp dieselmängden men är det verkligen där man gör det? Som jag fattat det kan i alla fall lite mer diesel göra lite åt prestandan. Men som sagt, vart ställer man upp det? Ja många frågor och lite svar. Hoppas att någon har lite hjälp att komma med i alla fall. Tack på förhand! /Per | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.