|
|
|
|---|---|
|
Idag var jag hos en glasmästare för lagning av ett stenskott i vindrutan. Innan besöket var jag rätt lugn för att jag visste att stenskottet kommer bli nästan osynlig. Gissa hur fel jag hade. Stenskottet syns ännu mera än innan lagningen. Just nu känns det som att jag inte kommer kunna leva med det. Kommer stirra på skiten och orsaka olycka. Jag såg att glasmästaren borrade i rutan men det är kanske nödvändigt. Jag antar att medlet har inte bundit med vindrutan. Min fråga är, går det att göra om lagningen och göra skadan mindre synlig? Vad har ni för erfarenheter när det gäller stenskottslagningar. | |
|
Hej Tråkigt att det inte blev bra. Åk tillbaka och reklamera jobbet, det är hantverk som ska utföras och levereras som ett hantverk. Jag lagade ett stenskott hos min lokale glasmästare på min compact och där syns det inte vart stenskottet var. www.carglass.se i Vällingby fixade min ruta Mvh Asken |
|
|
Grejen är att jag vågar inte lämna in bilen dit igen, då kanske de förvärrar bara. Tog lokal glasmästare (Rydsglas). Tänkte åka till Carglass i Linköping och höra med de istället, det är en bit att åka men det är kanske värt det. Skönt att höra att det finns bevis på att det går att trolla bort ett stenskott som i ditt fall Asken, tack för tipset. Carglass nästa. |
|
|
I värsta fall så är det ju lätt hänt att du "råkar" få ett större stenskott. Då får du en ny ruta på försäkringen.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.