|
|
|
|---|---|
|
Hej för några veckor sedan så lossnade mitt däck när jag körde i ca 10 km/h. Däcket låg kvar i hjulhuset och höll upp bilen men själva karrosen (den biten där hjulhuset är) fick sig en ordentlig böjning och spricka. Jag har ingen helförsäkring så det är ingen idé att jag försöker ta ut det på någon sådan. Men nu till frågan vart kan man hitta denna del till en bmw e36 97. Min färg är mörkblå och undrar även om det är lätt att byta ut denna delen på en bil? | |
Roffa1 |
Mig veteligen så går det ej att byta ut själva hjulhuset, detta pga att det är en fast karosseridel. Möjligen att det går att svetsa/skära bort det och ersätta med ett helt. Annars så är det nog bara att plocka fram hammaren och försöka rikta det hela så gott det går. |
|
Det sitter ju skruvar på sidorna inne i hjulhuset... men det går alltså inte att ta bort? Någon som vet mer om detta eller kan säga om det stämmer? |
|
|
är det fram eller bak? plåten eller plasten? ta en titt på Länk kanske du hittar delen? |
|
|
de är hel svetsat. skruva bort de du kan och kika efter. de ska ju ändå ner om det är förstört. sitter lite plast i vägen. kan vara skruvarna till de du ser? skiss Länk bild Länk BMW ownz |
|
| Hej det är där fram. Den del som sidoblinkers/reflex sitter på. Går detta inte att ta bort? Vet verkligen inte vad jag ska göra då detta nog sänkte värdet på bilen en del. Det syns faktiskt inte så mycket men tillräckligt för att någon ska anmärka på det. | |
|
Lite bilder kanske kan underlätta. __________ Mvh Grelle |
|
|
em.. är det framskärmen du menar? ja gjorde såhär ja. tyckte de var lika bra. Länk den är bara att skruva loss. inget svårt. ta bort skärmen och knyckla tillbaka inner-skärmen som är sammansvetsad med chassiet. sen ny plast på de kanske. jag lagade min plast-inner-skärm med popnit och tunna metallbitar. ny skärm på skroten med samma färgkod är inte speciellt dyr. bildelsbasen.se? sen är de bara att rikta och knacka plåt tills den nya skärmen passar mot huv, dörr, spoiler, lyse mm. dock inte knacka på den "nya" skärmen ;) BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.