AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
983

X5 4,8 Örebro

Ch
75
Chiles
X5 4,4 -04
996 Gt3
Vad tror ni om priset på den här?

Länk

Känns inte som om priset är orimligt, mtp att det är en ägare, extremt lågmilad och sv-såld.

Det jag är lite nojjig över är värdeminskningen på en dyl? Jag brukar ha som princip att amortera värdeminskningen. Vad tror ni man måste lägga sig på då? Räcker 40K om året närmsta 3?

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det är en fin, ovanlig svensksåld lågmilare så på så sätt är det inte lätt med prissättningen... Om det går att påverka en del nedåt är det ju aldrig fel.

För att få en ärlig sida på värdeminskningen skulle jag säga att 50% tapp på 2 år är rimligt alt lite extra för att vara på säkra sidan. Stora SUV tappar rätt rejält. För järförelse titta på vad 4.6iS 02-04 står i?

Lycka till!
Asken
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Värdeminskningen beror ju lite på hur mycket du kör. Jag tror inte att den kommer att tappa 50% på två år, det är ju en högre takt än vad den tappat sedan den var ny för 4,5 år sedan. Däremot så kanske 50% på 3 år om du kör normala mil. En 02:a 4.6i som rullat 12-15' mil annonseras ju för drygt hälften av vad denna kostar.

___
//Ulf
Ch
75
Chiles
X5 4,4 -04
996 Gt3
Ja det låter nog rimligt. Känns inte som om SUV-skräcken kommer att öka i styrka dramatiskt, den kommer nog att ligga stadigt på en hög nivå..

Men givet att den står hos BMW så slänger man ju 10-15% i sjön direkt, det hade kännts bättre att köpa den privat för 300 eller lite drygt..

Då finns ju den här:Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.