AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.669

P-böter i Tyskland?

ja
186
jarivan
BMW 530d X-drive -14
Audi A6 2.0 TFSI -07
Hej gott folk!

Jag var i tyskland och fick en p-bot på ynka 15euro ca 10min innan vår hemresa från hotellet. Jag och ca 5 bilar till hade parkerat fel och alla fick p-böter. Nu är frågan: ska jag betala p-boten via internet eller ska jag strunta i det? Brukar de driva in p-böter och skicka hem påminnelser hem till Sverige?

Tack på förhand!
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
15 euro - betala och se glad ut oavsett om du kan smita eller ej.

Du kan behöva ditt "frikort" senare

/Andreas.
Run Forrest run. Skit i P boten.
Buspelle
Betala är väl en utmärkt bra idé!
För 15 euro skulle jag inte ens fundera, du kan ju vilja köra bilen till tyskland igen, då kommer du nog tycka det är bra att slippa diskutera obetalda böter om du blir stoppad.
ja
186
jarivan
BMW 530d X-drive -14
Audi A6 2.0 TFSI -07
Ok, någon som har erfarenhet av att de skickat påminnelse hem till Sverige? Eller väntar de tills man betalar?
Ska dom jaga dig i Sverige för 15Euro? Jag tror seriöst att dom skiter i det.
De driva inte in p-böter från Tyskland, då de saknar samarbetsavtal med Sverige.
Om det inte är jobbigt så skulle jag betala. Kan vara bra att uppmuntra så låga P-böter. :)
ja
186
jarivan
BMW 530d X-drive -14
Audi A6 2.0 TFSI -07
Ett år efter p-boten och inga påminnelser :)
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
P-böter, liksom fortkörningsböter om man blivit fotograferad, förfaller efter tre månader. Har man inte hört något under den tiden kan man i regel andas ut. Åtminstone vad gäller fortkörningsböter skickar man inget utomlands om beloppet är under 70 euro.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.