|
|
|
|---|---|
|
Hej.Ska lämna bilen på helrekond nästa vecka och då ingår ju motortvätt. Några på jobbet sa att man inte ska göra motortvätt för elektroniken är så känslig.Är det någon som har åsikter om detta?,nån som har fått problem efter motortvätt? | |
|
största problemet på bmw är att de rinner in fukt vid tändspolarna.. så börjar bilen misstända o blöddra.. man får va försiktig o låta bilen torka ordentligt innan... har gjort 3st motortvättar på bmw.. 2gånger utav dom så kom de in fukt i tändspolarna.. fick tillslut plocka loss dom o rengöra o torka in o utan innan bilarna gick som dom skulle igen. Detta var på en e36 och en e39. |
|
Buspelle |
Klart du vågar motortvätta. En vacker BMW-motor ska ju vara ren och fin. Du kan nog lugnt utgå ifrån att om du lämnar in bilen till en professionell rekonditionerare så vad dom i vart fall hyggligt väl vad dom gör. Dom vill nog att bilen går när du ska hämta den;) Om du skulle ge dig på motortvätt själv så gäller att inte hålla på och spruta vatten i motorutrymmet - i synnerhet inte med högtryck - utan använd avfettning eller motortvätt och sedan svamp med diskmedel för att tvätta rent. Avsluta med att skölja med svamp och rent vatten. Helt ofarligt för motorn och dess elektronik. |
|
Sök på motortvätt och du har lååång läsning framför dig. Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Jag har motortvättat mina olika BMW i 25 år. Ganska regelbunden två gånger per år, rikligt med avfettningsmedel och noggrannt med högtryckstvätt! Rent automatiskt så tänker jag mig väl för litegand vart jag riktar strålen, men i stort sett så kör jag bara på, mycket och rejält. Jag har aldrig haft ett enda problem av detta (åtminstone inte hittills, peppar-peppar..?). (Någon annan som har en E34 med en ägare?) |
|
|
Tack för svaren.Jag gjorde en sökning nu och det här ämnet har varit uppe en del ser jag.Tänkte kolla med rekond firman hur de går till väga när de tvättar min motor.Sen måste det väl vara så att om de fuckar upp något så ska de stå för det?Jag tänker iallafall gå igenom detta noga med dem innan jag lämnar bilen ifall något blir fel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.