AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.469

325'a E36 varvar lite trögt.

Hej. Jag undrar om någon vet vad som kan orsaka att det känns som att bilen inte varvar ut lika fort som den gjort tidigare? Kan möjligen igensatt katalysator påverka detta eller utspelar det sig på något mer ( annat ) sätt?
En sak till jag undrar över är, kan lambdan skadas på något sätt om man svetsar i mellanröret utan att ta bort den? Hur visar sig en dålig luftmassemätare? Något annat som kan kommas som förslag ( tankar )??
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
retade mig alltid på att min 328 inte varvade ur ordentligt efter 5tusen rpm. provade ett öppnade luftfilter men ingen större skillnad.
en kväll slet jag bort den där plastbilen som leder in luften från lyset och sitter fast på luftburken. ut och provade. SMACK upp på 6000rpm direkt.
kolla så inte luftfiltret sitter igen eller är gammalt om du inte redan gjort de.

BMW ownz
Har ett open air filter på den så det kan nog vara rätt så uteslutet redan. Inte särskillt gammalt heller.
Ditt open air filter suger i sig varm luft vilket innebär mindre effekt.
Open air filtret är av sorten K&N med tillhörande avskärmning så att den skall inte kunna suga in varmluft.
Pröva att blåsa rent vevhus ventilation slang. Kan vara igen satt med gegga.
No
17
Nojje
320 Sedan -91
Vart sitter vevhusslangen då?
Kolla nummer 15 här.
Länk

Sitter framtill på motorn och går till insuget. Om det är detta som är problem för dig vet jag inte men vissa av dessa slangar kan få en massa klet i sig och det som jag tänkte på om att din motor inte vill varva.

Plocka av dessa slangar och blås dem rena

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.