|
|
|
|---|---|
| Jag fick dörrhandtaget i näven igår när jag skulle stiga ut ur min 528-98. Hur kan man göra ett handtag i plast på en bil för flera hundra tusen? Är det någon som vet vad ett nytt kostar? Någon som har ett hemma? Det ska vara till förardörren. Svårt att byta? | |
|
Det är enkelt att byta, det sitter en metallskena på insidan av handtaget som skjuts i sidled sen faller handtaget ut. Skroten är väl ett hett tips för ett nytt handtag, kostar inte många tior. Mvh Nordstedt BMWCS #6891 |
|
|
Såg nu att det var när du skulle stiga ur bilen så då var det kanske handtaget på insidan det gällde ? Mvh Nordstedt BMWCS #6891 |
|
| ja jag ska kolla med skroten, tack för tipset! | |
| ja på insidan var det! | |
| var det på din e39? En väldigt kall vinter fick jag ett bmw e39 handtag i hande när jag skulel öppna dörren.. detta var inte i plast.. utan helt i jääärn.. men ändå var det helt avbrutet.. förstod ingenting.. | |
| Ja det var på min e39. Det var det INRE dörrhantaget som gick sönder! | |
|
Ytterhandtaget vänster bak fick dottern i näven nu i vinter 528i 97a |
|
|
Jag hade ett inre handtag i metall som havererade på min E39:a för en tid sedan, det var splinesen som var slitna, köpte ett nytt från BMW och blev lite förvånad(läs besviken) att det var i plast nu :( Men ännu så håller det ihop... Lite trixigt att byta, men man behöver inte lossa dörrsidan osv, går "bra" att byta enbart med att lossa "plastskålen" och sedan lirka en del för att få fast det nya.. När man monterat bort det gamla så ser man hur det sitter ihop... Mvh Janne. |
|
| Bmw tar 410 kr för ett nytt handtag men fixade ett på skroten för 100 pix. Nu återstår bara monteringen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.