AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
994

740 som laddar ur och "kortsluter" batteri

ai
199
airborn
330dT M -03 Silvermet.
330d -09 Steg 1-2-3 Champagne
Vet att min gamle 740 med nu 34000 på mätarn har en del småbrister, men det kan jag leva med då man åker som en kung i den.

Bytte batteriet nu efter vintervilan (inget batt i under vintern) till ett nytt 100Ah AG-batteri då det gamle inte var så bra. (ladda ofta)
Var borta 2 veckor å kom tebax till tomt batteri som dessutom INTE tar emot laddning. Har haft lite den symptomen förut men har trott att det berott på antikt batteri som sagt.

Tilläggas ska att Soft Closen inte hoppade igång efter vintervilan .. säkert beroende på att den stått utan batteri. Så den stog "olåst" då inte luckan var helt stängd, men drar den ström i det läget (nyckel ur å inget som lös)

Vad kan göra så att ett nytt batterie inte tar emot laddning ???
--------------

"... tygsäten e för veganer :o) "
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Kolla så att du inte har glapp i + polen i motorrummet. Hade det senast igår på min 750. Vägrade att ta emot laddning via + polen.

//Mackan "fast i BMW träsket igen"
Även ett ok batteri kan vägra att ta emot laddning om det blivit helt urladdat.
I dessa fall kan man ibland få igång batteri och laddning genom att ta ut batteriet och ladda med "superladdare" med booster. Gör inte detta med batteriet kvar i bilen för då kan viktig och välbehövlig elektronik skadas./ Vedbodtrimmarn.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.