|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Är så förbannat sugen på en x5:a typ 01:a, men vågar inte riktigt köpa en, är rädd att motorn ska haverera och alla möjliga fel uppstå samt rost. Kan man köpa en som gått 20 000 mil utan att oroa sig? Kör en Saab 9000 turbo som är rostfri och felfri trots sina 14 år. Jag känner att det inte kommer vara så om jag köper en x5:a Vill ha era erfarenheter, ni som äger en x5:a om vilka problem som ni har, kända problem osv. tack tack :) | |
|
Inte för att såra dig, men Saab brukar inte nämnas i samma klass som BMW vad gäller material och kvalitet. Inte ännu i varje fall. Motorn i 4.4 är i det närmaste skottsäker, bara bilen är i gott skick och man ser att den skötts om är det inget att oroa sig för. Jag har haft tre BMW V8:or (M60 och M62) och aldrig haft mer problem än en vattenpump, en termostat och en kylarslang. X5:or är tunga och det sliter på hjulupphängningar. Kolla därför den bil du spekulerar på genom att hissa upp den och bända med ett järn, leta efter glapp i leder och bussningar. Ett annat problem man har är med avundsjuka grannar som tror att allt annat än en Saab eller Volvo kombi är enormt dyrt. ;-) Rost förekommer knappast, dock kan bakluckans nederkant drabbas. Men den svenska vintern är ju nästan sibirisk med massor av smutsig snö, is och salt, och där är nog BMW svagare än Saab - rostskyddet. |
|
|
Allright låter najs :) Just precis nederkanten av bagageluckan såg jag på en x5a ja va o kolla på och där var lite rost, knappt synligt. Men frågan är hur jag ska kunna hissa upp bilen innan jag köpt den? Om man köper en x5a kanske det är värt att lämna in för rostskyddsbehandling. Är det bra vrål i v8an? :), Har aldrig provkört en :P |
|
| om det är bra sound i v8, hmmm ja vad tror du själv =) ljudet från en bmw kan man dö för | |
| ja ja har ingen aning ;) | |
|
Inget vrål precis.....men vridet! O sen har den en kanon väghållning för en så pass stor bil. Drar lite extra soppa men det är alla pengarna värt! Jag e mycket nöjd med min 01'a som precis passerat 10000 mil. |
|
| allright, måste varit svårt och hitta en x5a som gått 10K mil eller? | |
| 01:a menar jag då | |
|
-01 på 10000 mil är mycke svårt att hitta alla jag har sätt ligger på 17-22000 mil. kommer man över en sådan bil ska man vara lycklig =) |
|
|
jeppjepp, funderar på att åka o kolla på denna imorgon. Länk Nån som vet något om denna? |
|
|
den är snygg jag va oxå inne på att kolla den men hoppade. jag vill inte ha en bil som ligger över 20000mil, kolla bara efter det som Lasse-SL500 sa i sitt inlägg, annars är det ett bra pris. Skriv sen när du har varit där och kollat på den pro_tossrds |
|
Ras.mus |
Ja, en sak till som är en nackdel är andra X5-ägare som inte har råd att ha sin bil. Fick ha vår i 3 veckor nu innan något *#@^< insåg att han behövde två nya torkarblad och kåpan till strålkastarspolaren. I hasten lyckades han/hon repa skärmen, huven skrapades (där han/hon bände upp torkararmen) samt att rutan repades när man startade bilen imorse och inget ont anande petade till torkarspaken innan jag skulle backa ut. Summa summarum, skador för ett antal tusen för att spara någon hundring på nytt gummi (100-150:-) samt en plastkåpa. HADE jag bara haft tillgång till bilregistret och kunde slå på vilka X5, lbrun som finns i Landskrona för tillfället... Finns någon på forumet som har denna "tillgång" så skicka mig gärna uppgifterna så ska jag köra en inspektionsrunda i byn! :-) (och ja, ni som tänkte kommentera att lösningen är att flytta från Landskrona, tanken finns där och växer dag för dag! ) |
| fy fan vad trist jag lider med dig, finns så många idioter ute. | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Vet inte vad det är men jag får alltid dåliga "vibbar" när det handlar om auto classica i ystad.. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
| Ja vi får se, ska åka o kolla på den imorgon förhoppningsvis, e ju en bit o köra från lund :) | |
| hmm, ja tror ja bangar på o åka o kolla på den bilen, kollar man närmare på dom stora bilderna så ser det ut som ganska stora lackskador tyvärr | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.