AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
771

Hur demontera plåtställningen som radio/cd sitter i?

Hur demonterar man atålställningen som cd/radio och listen som man fäller ner över cdspelare på en e39? Hur mycket måste man lossa?
Det finns ett par varianter beroende på utrustning. Normalt drar du loss volymratten, under denna hittar en torx eller insexskruv som du vrider motsols en bit (återfjädrande).
Nu lossnar MID-panelen i vänsterkanten, med display och knappar och kan lyftas ut, därefter ser du två insexskruvar som du lossar flera varv men utan att ta bort. Sen drar du ut stereon med spelare osv, baktill sitter anslutning för antenn och övrigt kablage.
Obs att hela huvudenheten med radio, spelare, förstärkare sitter i denna enheten, displayen under kallas ofta stereo men är en multidisplay för mycket annat än ljudanläggningen.
Stålställningen runt det hela kan du inte demontera helt och hållet, ingår i strukturen för krockskydd osv, vilket du ser på grovleken på vissa delar.
Dvs allt går ju men då måste man vara medveten om vad man gör. Om du tänker på ny ljudanläggning, dubbel-DIN osv så hittar du mycket i avdelningen för bilstereo osv, sökfunktionen är bra till detta.

FP
Jo så långt har jag också kommit, tanken är att det ska monteras en 16:9 skärm i den bilen så listen man fäller ner över cdluckan måste ju bort på något sätt, gissningsvis hela stålställningen också? (jag har inte sett 16:9 enheten ännu så jag vet inte hur mycket som måste bort)

Tyvärr hittar jag inge bra trådar gällande detta i bilstereoforumet heller :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.