|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, har en 525 88a som jag skall byta tändstift i, Kör med vanliga ngk v-line idag, skall byta till iridium stift eftersom jag pendlar med bilen. Min fråga är då eftersom denso är dom enda som jag har hittat som gör iridium stift till m20b25, skall jag satsa på dom stiften? någon som har testat och kan berätta om deras erfarenhet om denso? Tack på förhand | |
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Är det för de längre bytesintervallen du vill byta till iridium stift? Du skrev att du pendlar med bilen, men inte riktigt varför du ville byta till iridium stift. |
| ja längre bytesintervall. Min andra bil drog lite mindre soppa med iridium, fast det var ngk och dom gör inte iridium stift till m20. | |
Ok, jag förstår. Men då måste du pendla ganska långa sträckor - för att det ska göra någon större skillnad menar jag? Är det Denso IW16 (Iridium Power) tändstiftet du tänker på? Notera att Denso inte marknadsför Iridium Power serien som en serie med speciellt längre livslängd. Det är endast Double Platinum, Iridium OEM, Iridium Long Life och Iridium Tough som marknadsförs med speciellt lång livslängd. Jag kunde inte hitta Iridium Tough till M20B25 motorn (dock fanns Double Platinum - P16R - som marknadsförs med lång livslängd). Å andra sidan hittade jag inte Iridium Tough till någon bilmodell - listan på www.densoiridium.com verkade inte vara komplett/uppdaterad... |
Kort uppdatering - siten www.globaldenso.com hade en bättre lista. Där fanns Iridium Tough med till M20B25 motorn (VW16). Tyvärr har jag ingen egen erfarenhet av Denso till M20 motorerna. Vad är priset för ett Denso (Iridium Tough) VW16 stift förresten? |
|
Ca 15 mil om dagen, är inte jättelångt men den drar ju ca 1liter milen nu så det blir ju ett par kronor. Diesel skall inhandlas när pengar finnes Iridium tough, kostar 834 för 6st och iridium power kostar 556 för 6st. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.