AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
31.950

Böter, stannade och pinkade i en buske

Sida 1 av 3
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
hej. pinkage i en buske där ingen kunde se mig och polisen kom och slet i mig innan jag var klar. hon var mycket hotfull och aggressiv innan jag pinkat klart. (hon har varigt de även vid andra tillfällen jag blivit stoppad i min bil)
efter en den missförstånd fick jag prata med en förstående polis och fick läget förklarat för mig, och förstod att jag inte fick pinka på detta område. jag bad om ursäkt och sa att detta inte skulle upprepas, men fick ändå valet att betala ordningsbot eller överklaga.
valde att överklaga då jag inte hade den minsta aning om att man inte fick pinka på detta område på grund av någon speciell lag.
jag undrar nu om man kan slippa undan detta eftersom jag har mycket dåligt ställt och jobbar hårt för mina slantar. tycker att detta är ett dåligt skämt för att dra in pengar till regeringen och låta de som har det svårt att klara sig få det svårare. man kan väll åt minstånde få en varning innan man får böter på hela 800kr?
man ska väll inte behöva läsa igenom varje liten detalj i specifik kommun för specifika regler som gäller speciellt för dessa områden när man flyttar? det tycker jag låter mycket hårt.

skall tillägga att jag flyttat till Ånge och bott här max 2 månader, har mycket annat att tänka på än specifika områden och speciella regler för att få ordning på min flytt.

när jag åkte hem 2 minuter senare såg jag en motorcykel åka utan lysen som en idiot på 50 väg utan att polisen brydde sig ett skit. tummen upp eller?

BMW ownz
Du skulle bett polisen om en handtralla kanske? Helst den kvinnliga men den manliga går nog också bra om man gillar sånt :).

Ne seriöst nu, läste att en av Volvos testförare också fick böter då han pissat utomhus mitt i ingenstans på natten och närmaste toalett var flera mil bort, men det sket polisen i. Så du får nog betala och se glad ut.
Me
164
Mecklarn
320iM Touring -03
Du måste ju vara lite mer försiktig med ditt pinkande.
Låter som de har dig under bevakning, haha..!
Min bild av norrland är ju mkt skog, dåliga vägar och inte en polis så långt ögat når... Men det kanske har ändrat sig.
Nästa får du säga till henne att greppa batongen om hon e så nyfiken...!

Nåväl, skål och välkommen till den skeva verkligheten...
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Var du onykter...räkna då med att du åker på böter.
Nykter...är en helt annan femma om det kommer till domstol (om nu inte åklagaren väljer att lägga ner det)
Sök på nätet då det finns flera fall där "kissomanen" blivit frikänd.

Har inte polisen större brott att lösa än att jaga kissnödiga personer.

Överklaga o hävda "nödläge"... Lite flexibilitet finns det allt i lagen för nödlägen, tex "nödvärn"
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
jo jag hade druckit lite -.^ men jag var inte full inte. åkte ju i min bil med chaufför.

jo hon där är en gammal mörk tunnel som inte sett ljus på 100år + att jag bråkat och käftat med henne flera gånger när hon stoppat mig. de kommer vi inte sluta med om man säger så.

bra tipps ni andra. men tror inte man hinner förstå vad som händer när någon smiter upp bakom en och börjar slita tag i axlarna när man står och njuter. skulle vänt mig om direkt och "råkat" pinka på henne. hade bara känts skönt och förmodligen inte blivit värre för mig del?

BMW ownz
Faan va löjligt,skillnad om någon pissar på en trottoar i stan el liknande,men vid sidan av vägen....???
Bötfäller dom älgar etc oxå som pissar och skiter i skogen ?

Snacka om prioriterings miss (polisen) !!
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Hur många hundägare får böter när hundarna pinkar på lyktstolparna så de rostar sönder?
Fånig regel...

///BMW - Was sonst!
B2
178
B2L
E30 318 Cabrio -92
Alfa Romeo GTV 3,0
Ytterligare en anledning till varför snutar inte är värda mer "respekt" än någon annan. Har en bekant som blev misshandlad av flera konstaplar och satt i fyllecell pga att han pinkade på ett träd i en park för några år sedan. Tyvärr är det så att varje gång snuten ägnar sg åt sådant här så betyder det att de inte ägnar sig åt riktiga brott, våldtäkter, rån misshandel osv.
Kan inflika en händelse som utspelade sej för 6år sedan.
Min familj var på Gotland och när vi skulle hem med färjan så var vi tidiga på parkeringen vid hamnen.

Grabbarna var lite rastlösa i väntan på att färjan skulle komma ( ca 3timmars väntetid) och vi var de enda som fanns vid tillfället på parkeringen.
Så vi gick ur bilen och skulle spela lite fotboll på planen som var tom.
Sagt och gjort,vi hade precis börjat passa lite då en Piket-buss passerade på vägen och som stannade tvärt samt vände och körde in på parkeringen där vi stod.

I bussen satt 5-6 poliser och blängde på oss där vi stod frågande och efter att ha rundat oss ( jag samt sönerna 10 samt 12år gamla ) kände jag ilskan komma,så jag ropade vad f..n det var frågan om ???

Lite skamsna körde dom iväg och jag kände att va f..n utgjorde vi för ett hot !!!
Snacka om fega typer va??
Haha, bästa tråden på länge.. =)
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
akta dej för polisen Alex84! ;P
ska fylla på lite nu när man vaknat till lite.
hon som tog tag i mig var ju helt vild och ful som stryk är hon. iaf så berättade jag för henne om hennes löjliga beteende och att den andre polisen fick skriva i ett block där jag beskrev hennes hotfullhet och sa att jag varigt bevakningssoldat så jag vet hur man ska ta folk. och inte ska man slita och dra i en som bara står och är lugn.
och inte undra på att hon bara är "trafikpolis" fortfarande och annat lågt rankat i poliskåren för hon ställt till med så mycket galenskaper och förstört grejer för flera miljoner. hon är gammal som f*n och har vare polis MÅNGA ÅR.

kan också tillägga att i princip hela ånge komuns befolkning hatar henne och ingen förstår att hon fortfarande är polis. inga vänner har hon heller. skjuter folks hundar och jagar mopeder på trottoaren. kör nästan ihjäl folk, kvaddar polisbilar.
den polisbilen de har haft ett år nu är helt sönderkörd av henne och är på verkstaden varje vecka. man ser den står där när man åker förbi till jobbet.

ni får ursäkta jag är bara så förbannad. man hör så mkt skit om dem (speciellt Moberg) och de verkar stämma j'vligt bra.
fan va jag skratta åt henne när hon fick pungtering på bägge fram när hon tog en refug och en ökänd biltjuv kom undan!

BMW ownz
Om du nyss har flyttat så är det väl självklart att pinka in reviret :)
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
hahahaha, det var det jävligaste, ja händanefter ska jag köra långt in i skogen, Hoppas det löser sig till det bästa för dig mvh Roger

Skåne upplevs bäst i 250 kmh
Verdi
Det finns ju alltid speciella människor men generellt tror jag man tjänar på att vara trevlig och tillmötesgående. Då kanske hon inte tycker det är lika kul att sätta dit dig... :)

Att käfta med poliser är lika givande som att käfta med domaren i en fotbollsmatch. Det leder bara till varningar och utvisningar (=hårdare straff). :)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
"-Medborgare, bönder o stadstjänstemän,
vilken tur att det finns poliser!
-Som håller ett öga på befolkningen,
och löser inhemska kriser.
-Med sablar o batonger,
Griper dom en alla gånger,
och löser inhemska kriser..."

C. Vreeswijk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"fan va jag skratta åt henne när hon fick pungtering på bägge fram..."

PUNGtering är väl bara killar som kan få ;)

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ja, och Sid Vicious är en pungkrockare :)
Äh, polistanten ville bara flukta lite.... ;-)

mvh/ Anders
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
hon förtjänar inget förutom en tvångströja och en mörk håla. inte mitt fel att hon börjar "grina" på dirren. då ska dom få smaka också.
fan att jag inte slog ner dem å stack :) finta att man var stenböjd sen BAM!

BMW ownz
Det måste vara en ruskigt elak tant du råkat ut för.

mvh/ Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.