|
|
|
|---|---|
| Dags för service och tänkte höra med er vad ni rekommenderar för stift till min 540 kompressor? Kör med halostift nu och de har funkat bra men nu känns de som de är dags att byta. Svindyra och svåra att få tag på så tänkte de går säkert lika bra med något annat beprövat...? | |
|
Vad rekommenderar ESS? Man ska inte prata med fula människor, dom kan få för sig att det är ok att se ut så |
|
|
Hittar inget om de och dom är inte så bra på kundkontakt :-) Hittade nu att jag kört med mina stift i 4 år och 5500mil. Även om de säger de ska hålla 10000 mil känns ovanstående rätt mycket? |
|
|
Personligen brukar jag byta var 1000 mil eller nåt sånt men de är jag de : ) Man ska inte prata med fula människor, dom kan få för sig att det är ok att se ut så |
|
|
Eller som en gammal erfaren mek på BMW sa när jag sa att det kanske var dags att byta stift. Han tog bort ett tittade och sen sa han : varför då det är inget fel på dom här! Folk byter ofta stift i onödan! Jag vet inte men det kanske ligger något i vad han sa? Jag har ivarjefall inte bytt stift efter det ,funkar fortfarande utan problem tänkte se hur länge jag kan köra på dom! Har ivarje fall kört 15000mil än så länge med min gamla 520i . Utan att byta alltså bilen har gått lite över 30000mil. Klabbarparn |
|
|
Nu är jag medveten om att det är skillnad på 540,kompressor och M-femmor osv.Vad jag menar är att man troligtvis kan köra ganska länge på befintliga stift,utan problem! Om man som jag kör en vanlig ej effektstark bil i vanligt lugnt körtempo! Klabbarparn |
|
| 4 år och 5500mil låter som ett lagomt intervall, bara att byta. | |
|
Funkar de med M5 stift i 540? Kanske rent av är samma? Tänkte om de funkar för 400hk i M5 borde de funka för 540 kompressor med ungefär motsvarande effekt. Skulle gärna köpt Halo igen men svåra att få tag på verkar de som. |
|
| Blev Halo ändå, hitta ett företag som hade hemma men de va svinigt dyra, 1500:- | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.