AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
584

Hej alla Xenonexperter!

St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
I min bil har jag två olika kopplingar till mina xenon på halvljus.
På vänster sida sitter en svart klump på gummibälgen som man lossar med 3 torxskruvar. Ledning från denna samt från helljuset går till styrenheten som är en silvrig låda som sitter i ett plasthölje mot kylaren.

På höger sida är det likadant bara det att den svarta klumpen är utbytt mot en röd mindre klump som man bara vrider fast på lampan i mitten av gummibälgen.

Jag har nu till 99% kommit fram till att även högra sidan en gång har varit en svart klump, alltså en äldre version av infästning som numera har utgått från sortimentet. Den går inte ens att få tag på hos Hella!

Detta leder alltså till ombyggnad för inpassning av röd klump istället för svart klump. Not funny or cheap!

Nu till poängen med hela detta inlägg:
1. Någon som har en styrenhet med svart klump över till salu eller vet var man kan få tag på den? Har provat på bildelsbasen utan resultat...
2. Någon som vet vad som behöver modifieras för att den röda kopplingen ska passa?

Kan också tillägga att BMW vill ha 3.400 för den nya styrenheten medan Hellas återförsäljare nöjer sig med 2.300. Ocker!!
Såg också i något tidigare inlägg att denna styrenhet skulle kosta kring 1.500 på ett annat ställe. Stämmer det verkligen att hela kablaget ingår i detta pris?
Behöver du byta pga defekt lampa/styrning eller?
Var det inte så att vänstra styrningen gick varm pga närhet till oljefiltret på din modell, den kanske är bytt därför?

FP
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Lampan är det inget fel på och det är på högra sidan som styrenheten är bytt.
Frågan är egentligen om någon vet var man kan få tag på den styrenhet med svart anslutning som nu har slutat tillverkas, eller hur mycket jobb det är att konvertera till styrenhet med röd anslutning.
Någon??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.