|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla! På väg att köpa en beg E39 5.20i från 1997. Den har gått 18000 mil och är fin men airbaglampan lyser. Felkoden är att bältessträckaren är fel. Någon som har erfarenhet och som vet vad det kostar att åtgärda? MVH Ulf Ulf | |
| Är det på förar eller passagerar sidan? Kan vara en kabel till sträckaren som sitter under stolen som har ett brott. Finns ett mektips i gör-det-själv menyn om detta. | |
| Tack BaNaN85! Jag skall undersöka detta. Kandet vara något annat? Lite panik då jag måste ge ett besked om köpet asap. | |
|
Hej Igen! Jag glömde säga att det är på passagerarsidan. Den felkod som säljaren visade enligt MEKOTECH Diagnos var "06 Tändkrets bältessträckare passagerasida" Säger detta något ytterligare? Ulf |
|
|
Kan även vara sensormattan i passargerarstolen. Lite bökig att byta. Kolla upp kontakterna till bältessträckaren. Radera felkoden, om lampan förblir släckt är kontakterna ok. Om den tänds när du sätter dig i stolen, eller efter ett tag, så är det säkert sensormattna med dess styrbox som behöver bytas. Lycka till! Janne |
|
| Jag tror du blandar ihop det lite nu driverolsson. Sensormattan ger en annan felkod och har inget med bältessträckarens felkod att göra. Du har antagligen glapp i kablaget till bältessträckaren. Det är ett ganska vanligt fel och BMW säljer en reparationssats för 3-400kr. Du kanske kan släcka felkoden utan att byta kablage, men oftast kommer felet tillbaka förr eller senare | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Helt riktigt som Carl L säger felkod 06 är bältessträckar kablaget ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.