|
|
|
|---|---|
|
Efter årets avställning upptäckte jag till min stora fasa att min E38 har fått en liten mikroskopisk bubbla i lacken på en dörr. Blev naturligtvis chockad då jag alltid tvättar, spolar av och torkar extremt noggrant innan varje avställning. Mr Capade (återbehandlade) bilen också det första jag gjorde när jag köpte den. Har heller aldrig kört bilen vintertid eller vid extremt dåligt väder under mina två år som ägare men tydligen räcker inte detta för att hålla den helt rostfri... Därför övervägar jag på att lämna in den på den största dinitrol behandligen så den blir extremt ren undertill och konserverad. Har kommit fram till att det är värt det eftersom jag tänkte behålla bilen minst 20-30 år till, kanske längre och vill att den ska förbli rostfri då jag gillar E38:an utseende riktigt mycket. Så som rubriken lyder, vilket Dinitrol center i skåne tycker ni är bäst ? Som jag ser på nätet så finns det ett i Ängelholm, Lund, Malmö och Vellinge. Tyvärr inget i Helsingborg där jag bor som jag känner till. Är det någon skillnad mellan dom var man får bäst service/noggranast genomfört arbete ? Detta är mycket viktigt för mig då jag ska behålla bilen så länge och det kostar en hel del. Har läst en del här på forumet att en del ställen slarvar i utförandet vilket jag inte accepterar dock inget specifikt ställe nämnt... BMW 4 Life | |
|
Vellinge litet och personligt ställe,noggrant och proffsiga jobb |
|
|
DP bil service & rostskyd Landskrona Det gäller bara DINITROL |
|
|
Såg att det ligger ett "Tectyl center" i Helsingborg. Är det någon som har erfarenhet av det stället ? Skilljer det något i behandling mellan dom och Dinitrol centers ? Länk BMW 4 Life |
|
|
Har pratat med dom på Vellinge Dinitrol Center. Verkar mycket seriöst också. Det var inga problem att jag lämnar bilen så den får torka ordentligt över helgen i torkhallen. Om de hittar någon ytrost undertill avlägsnar de också vid behov och åtgärdar det innan behandling. Fick ett pris på min E38 på 8000 kr vilket känns rimligt för den största behandlingen. Besiktningen av bilen bjuder de på, nu väntar jag bara på en ledig tid. BMW 4 Life |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.